Foto: Ivan Dinić/Nova S

Snježana Milivojević sa FPN izjavila je danas da "bez obzira što izbori izgledaju tako daleko, ova kampanja je već pomerila glavnu liniju sukoba, ne između vlasti i opozicije, nego unutar opozicionog bloka, što je omogućilo vlasti da se evakuiše u pozitivnu kampanju".

„Čak pokazuje znake dobre volje da dolazi na televizije na kojima njihovi predstavnici ranije nisu gostovali. Mislim da je štetno što se oštrica političke komunikacije pomerila unutar opozicije, to nije dobro ni za društvo, ni za opoziciju“, rekla je ona u Danu uživo na N1.

Kako je rekla, čini joj se kao da su izbori „u nekoj dalekoj budućnosti, pa se polako učesnici zagrevaju“.

„Mislim da je stvorena jedna mnjenjska klima da su izbori gotovi, kao kad ne gledate termometar, ali izađete na terasu i znate kako da se obučete. To pripisujem skoroj pandemiji, građani su prilično emotivno potrošeni, i jednoj bici za izborne uslove, koja je završena priličnim neuspehom. Ne osećam uobičajeni naboj i politički žar koji kampanja nosi“, kaže ona.

Mišljenja je da ta apatija, „kao i mnoge stvari u neregularnim uslovima, radi u korist vlasti“.

„Mislim da je tako i tempirana, da je gajena. Izbori nekako, bez obzira što izgledaju tako daleko, ova kampanja je već pomerila glavnu liniju sukoba, ne između vlasti i opozicije, nego unutar opozicionog bloka, što je omogućilo vlasti da se evakuiše u pozitivnu kampanju. Čak pokazuje znake dobre volje da dolazi na televizije na kojima njihovi predstavnici ranije nisu gostovali. Mislim da je štetno što se oštrica političke komunikacije pomerila unutar opozicije, to nije dobro ni za društvo, ni za opoziciju“, kaže ona.

Prema njenim rečima, „predstavnici vlasti ne vode pozitivnu kampanju u pravom smislu, nego su sebi otvorili prostor da umesto te kampanje vode pravu funkcionersku kampanju“.

Navela je primer Velike Britanije, koja ima jasna pravila za sve državnike, kako treba da se ponašaju.

„Ne samo politički fer plej, nego i obaveza da se uzdrže od državnih poslova koji nisu neophodni. To je zaista jedna manipulativna procedura, jedno zavođenje glasača koje nije korektno, koje u mnogim zemljama nije ni politički prihvatljivo“, kaže ona.

Govoreći o predizbornom spotu SNS, koji je REM zabranio, rekla je da pretpostavlja da je cilj tog spota bio da se poruka prenese, da se malo emituje, „jer sad se stvara uverenje, da REM, oko koga je bilo toliko nezadovoljstva akumuliranog, od cele kampanje prvi put reaguje kada to donosi poene vladajućoj partiji“.

„Meni se čini da je tu sve jasno, da je ta zloupotreba očigledna“, kaže ona.

Prema njenim rečima, „REM je jedna od okosnica tih neuspešnih debata za redefinisanje izbornih uslova“.

„Mi bismo očekivali da se razne stvari uopšte ne događaju, da REM postavi jasna pravila, donese uputstva, preporuke, seriju podzakonskih akata, da se neke stvari razjasne učesnicima u radiodifuznom poslu“, kaže ona.

Kako je rekla, o inicijativi N1 da stranke šalju odgovore na pitanja, a ne propagandne poruke misli „sve najbolje“.

„Ali pokušavam od početka da kažem da je sve problematično sa našim izbornim kampanjama. Kampanja koja nema glavne teme nije kampanja koja građanima obećava da će izborni ciklus biti finalizovan pacifikovanjem konflikata u društvu“, kaže ona.

Na pitanje šta očekuje posle 21. juna, kaže da misli da je ovim izborima prethodila „duga predizborna kriza“.

„Čini mi se da ne ulazimo u jedan stabilan period, to ne obećava jedan miran i stabilan period posle izbora“, smatra Milivojević.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar