Rušenje starog Savskog mosta sumanuti je projekat koji urušava istoriju Beograda, ali i saobraćaj u glavnom gradu, konstatovali su danas učesnici sastanka održanog u prostorijama Mreže za demokratski dijalog.
Sastanku su prisustvovali predstavnici opozicionih stranaka, stručnjaci, aktivisti, a razgovor je održan u trenutku dok se u parlamentu Srbije razmatra Predlog zakona o potvrđivanju kredita koji je Vlada Srbije potpisala s francuskom bankom BNP Paribas, u vrednosti od 79, 9 miliona evra za uklanjanje mosta preko Save i izgradnja novog.
Poslanik na listi Moramo – Zajedno u Skupštini Srbije Đorđe Miketić naglasio je da se 14 odsto beogradskog saobraćaja odvija Savskim mostom i njegovo uklanjanje dovelo bi do kolapsa.
Most ima i poseban istorijsko-kulturni značaj, naveo je Miketić i dodao da je on simbol holokausta u gradu i ima poseban značaj za istoriju grada.
Miketić je naglasio da postoji većina u parlamentu za usvajanje zakona, ali sličan zakon je bio usvojen i za Beogradsku gondolu na Kalemegdanu, pa je pritisak javnosti bio takav da se od besmislenog projekta odustalo.
On je istakao i da su obavešteni da u gradskom Zavodu za zaštitu spomenika postoji inicijativa za zaštitu Savskog mosta, ali da se ne zna šta se događa sa tim.
Tamara Tripić iz Mreže za demokratski dijalog istakla je da most treba da bude deo istorijske celine Starog sajmišta, ponovivši da bi njegovo rušenje izazvalo saobraćajni kolaps.
Saobraćajni inženjer Dragomir Lukić naveo da se tramvajske linije mogu prebaciti na Most na Adi, kao i autobuske linije na Brankov most ili Gazelu, ali se postavlja pitanje šta raditi sa 7.000 ili 8.000 automobila koji svakodnevno prelaze taj most.
Njihovo prebacivanje na Brankov most ili Gazelu bila bi kap koja bi prelila čašu kada je reč o saobraćaju u Beogradu, konstatovao je Lukić i naglasio da se ne može rušiti most, a da ne postoji alternativa.
BONUS VIDEO Savski most – sprema se rušenje i izgradnja novog: Aktivisti rešili da ga odbrane