Dragan Đilas, Savski most i Dobrica Veselinović Foto:Vesna Lalić/Nova.rs/Zoran Lončarević/Nova.rs

Vlada Srbije potpisala je ugovor u vrednosti do 79,9 miliona evra sa francuskom bankom BNP Paribas, a tim novcem finansiraće rušenje starog mosta preko Save i gradnju novog. To piše u Predlogu zakona o potvrđivanju Ugovora o kreditu, koji je ponedeljak razmatran u Skupštini Srbije i o kom će se poslanici izjasniti u okviru predloga o rebalansu budžeta.

Rušenje Starog savskog mosta odavno je najavljeno, ali do toga nije došlo. Predstavnici vlasti govorili su da će rušenje početi u junu 2019. godine, kao i da će na njegovom mestu biti izgrađen novi most, vredan oko 50 miliona evra. To se nije desilo ni tri godine nakon isteka tog roka.

Pročitajte još...

Međutim, u skupštinsku proceduru je ušao Predlog zakona o potvrđivanju ugovora o kreditu u iznosu do 79.916.833,43 evra za finansiranje uklanjanja starog mosta na Savi i izgradnju novog čeličnog lučnog mosta.

Ugovor je sklopljen između Srbije, koju zastupa Vlada i koja „postupa“ preko Ministarstva finansija, BNP Paribas SA kao aranžera i BNP Paribas Fortis SA/NV I BN Paribas SA kao prvobitnih zajmodavaca. Kredit je osiguran kod China Export & Credit Insurance Corporation.Iz teksta ugovora može se videti da je ukupna vrednost projekta 94.019.804 evra.
Sudeći po Predlogu zakona, ugovor je u dva navrata menjan i to 19. maja i 20. oktobra ove godine, a kada je prvi potpisan nije poznato.

Mosta simbol otpora fašizmu
Govoreći o odluci vlasti da ruši most, predsendik Stranke slobode i pravde Dragan Đilas rekao je je reč o anticivilizacijskom činu, posebno jer se radi o mostu koji je simbol otopora Beograđana fašizmu.

– Ako se to ipak desi, tri godine ćemo imati jedan most manje preko Save i to će dovesti do dodatnog kolapsa u saobraćaju koji se i sada teško odvija – navodi on za „Novu“.
Đilas dodaje da postoje dva rešenja koja podrazumevaju da most ostane kao pesačko – biciklistički.

Dragan Đilas Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

– Prvi je da se novi most gradi nizvodno od postojećeg i da spoji Bulevar Nikole Tesle sa Bulevarom vojvode Bojovića. Drugo rešenje je zasnovano na činjenici da veliki most na mestu današnjeg starog savskog mosta nema nikakvog smisla bez tunela od Ekonomskog fakulteta do Venizelosove ulice. Bez tog tunela bi imali konstantan saobraćajni kolaps u Karađorđevoj i Nemanjinoj ulici. Rešenje je da umesto mosta preko Save izgradimo tunel ispod Save koji bi krenuo sa novobeogradske strane i spojio se sa već planiranim tunelom od Ekonomskog fakulteta do Venizelosove ulice. Oba ova rešenja bi značajno podigla kvalitet života Beograđana i sačuvala postojeći stari most”, naglašava on.

Spremamo se za odbranu mosta

S druge strane, odbornik u Skupštini grada Beograda Dobrica Veselinović ovako koncipiran projekat neće omogućiti da javni prevoz bolje funkcioniše, ali će dodatno zadužiti građane i građanke Beograda i Srbije.

“Izgradnja novog mosta i plan za saobraćajnice do tunela koji bi nekada trebalo da bude izgrađen ispod Terazija kao njegovog nastavka neće dugoročno rešiti problem saobraćajnih gužvi, već će ga samo premesiti na druge tačke ukrštanja, dok će broj automobila koji prolaze kroz centar i dalje rasti”, upozorava on.

Dobrica Veselinović Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

Veselinović smatra da je Beogradu potrebna promena načina planiranja saobraćaja, a ne rušenje mostova.

“Smatramo da je uklanjanje funkcionalnih mostova u XXI veku vandalski čin iza koga stoji samo profit za ljude bliske SNS-u, i ovom prilikom obaveštamo javnost ćemo uskoro objaviti plan sa daljim koracima koje ćemo preduzeti povodom odbrane Starog savskog mosta”, zaključio je Veselinović.

BONUS VIDEO: Milenko Jovanov žestoko uvredio poslanika Novakovića

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar