Foto: N1

Nakon što je Digitalni forenzički centar objavio analizu o novoj bot mreži u Srbiji, danas je na kratko njegov sajt bio oboren, rekao je Milan Jovanović, iz tog centra.

Jovanović je za N1 rekao da je oboren i sajt Atlantskog saveza Crne Gore.

„To se desilo nedugo pošto je Sputnjik objavio našu analizu, to je sada rešeno, sajtovi su ponovo aktivni, nismo izgubili nikakve podatke, a tek ćemo utvrditi poreklo napada“, precizirao je.

Digitalni forenzički centar (DFC) iz Crne Gore objavio je da su analizom na Tviteru od 9. marta do 9. aprila pronašli 30.000 tvitova sa naloga u Srbiji koje u sadržaju imaju ključne reči Kina i Srbija, kao i da je 71,9 odsto tog sadržaja poteklo je sa takozvanih „bot“ naloga.

„Bot nalozi su automatizovani nalozi koji imaju samo jedan cilj, a to je povećavanje vidljivosti određenog sadržaja. Oni nemaju originalnog sadržaja, već su to retvitovi, koji imaju za cilj kreiranje javnog mnjenja“, kaže Jovanović.

Mediji koje oni citiraju su najčešće tabloidi, instagram profil predsednika i njegov zvanični sajt, dodaje on.

Njihova akivnost, kako kaže, pojačana je kada slede važni događaji u nekoj zemlji, poput izbora.

Velika mreža provladinih ‘bot’ profila pisala je i veličala kinesku pomoć, ali i prijateljstvo između dve zemlje i povećavala vidljivost objava retvitovanjem, utvrdio je DFC.

„Detaljnom analizom 30.000 tvitova, DFC je utvrdio da je 21.572 objava ili 71,9 odsto, došlo sa ‘bot’ profila“, rekao je Jovanović.

Utvrđeno je da se u obrađenom sadržaju nalaze unikatna 1.124 „bot“ profila.

Kako je naveo Jovanović, analizom sadržaja može se videti da je primarni zadatak tih naloga bio da veliča srpsko-kinesko prijateljstvo i značaj kineske pomoći u doba epidemije koronavirusa, kao i sadržaj koji kritikuje EU i navodni izostanak pomoći.

„Analizom objava videli smo da se EU i sadržaj vezan za pomoć EU sklanja sa strane, a ističe se kineska pomoć preko tih bot naloga“, objasnio je on za N1.

Analizirani nalozi „bot“ profila su imali 186.584 pratilaca sa prosečnim brojem od 166 po nalogu. Od ukupno 21.572 objave sa „bot“ profila, 18.422 odnosno 85,4 odsto bili su retvitovi, što je još jedna od ključnih odlika takvih naloga i mreža.

To, smatraju u DFC-u, pokazuje da je cilj ustvari povećavanje dometa postojećeg sadržaja, a ne kreiranje novog i originalnog.

„Botovi su nalozi koji su tu da ne samo podižu značaj nekog sadržaja, već i prate jedni druge i dele sadržaje.. retvituju postojeće, jedni prate druge.. najčešće retvituju jedni druge“, objašnjava Jovanović.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram