Gužve u Beogradu su nepodnošljive, autobusi se gotovo svakodnevno kvare, pale i otpadaju im točkovi. Bezbednost putnika je ugrožena, grad se nalazi u finansijskoj krizi, a prvi čovek prestonice se svađa sa građanima i lomi telefone. Ovako trenutno izgleda "krvna slika" prestonice koju vodi koalicija SNS i SPS, a ispred njih nekolicina direktora javnih preduzeća koji su se dokazali u stranačkim, ali ne i upravljačkim vodama. Dok su neki od njih lični prijatelji kandidata SNS za gradonačelnika Beograda, Aleksandra Šapića, drugi učestvuju u partijskim aktivnostima ili su nedovoljno kvalifikovani da obavljaju funkciju na kojoj se nalaze. I tako skoro dve godine.
Od trenutka kada je Aleksandar Šapić prvi put izabran za gradonačelnika Beograda, započeta je smena velikog broja direktora javnih preduzeća. Svega nekolicina njih uspela je da „preživi“ tranziciju sa Zorana Radojičića na Aleksandra Šapića i tako produži svoj opstanak u foteljama direktora javnih preduzeća.
Prvi talas postavljenja desio se u avgustu 2022. godine, a uglavnom su isti ljudi i danas na čelnim pozicijama u gradu, iako imaju vrlo skromne rezultate.
Istovremeno, Beograd je sve zapušteniji: gužve su nepodnošljive, javni prevoz je u katastrofalnom stanju, a nedavno je jedna putnica stradala tako je što je otpao točak autobusa i udario je na trotoaru posle čega je podlegla povredama.
Za to vreme, Grad uzima kredite, odluke se donose iza zatvorenih vrata Privremenog organa, ali se kadrovi ne menjaju. Iako su javna preduzeća na granici likvidnosti, direktori su i dalje čvrsto u njima i nemaju razloga da se od njih „odlepe“.
Iako je Beograđanima manje poznato ko vodi „Gradske pijace“, na njenom čelu je dugogodišnji direktor Bojan Bajagić, koji ujedno obavlja posao poverenika SNS za Kragujevac.
Nova je u više navrata pisala da niti je po zakonu, niti je moguće da Bajagić obavlja dva posla u isto vreme, na dva različita kraja zemlje, od kojih je jedan veoma odgovoran i za koji dobija novac svih građana Beograda.
Osim toga, postavlja se pitanje da li stranačke aktivnosti obavlja u vreme kada bi trebalo da se bavi pijacama.
Kada su održani izbori u aprilu 2022. godine, Bajagić je stajao iza odluke da zaposleni ne moraju da dolaze na posao ukoliko imaju stranačke aktivnosti. Tada su imali obavezu da odlaze na stranačke skupove, a na posao – ako dođu, došli su.
Bajagić nije podneo ostavku ni kada se dogodila nesreća na pijaci „Stari Merkator“ kada samo pukim slučajem nije bilo povređenih. Bajagić nije preuzeo odgovornost, naprotiv. On je jedan od retkih direktora koji je nastavio da obavlja isti posao kao pre dolaska Šapića na vlast.
Nakon što je Šapić prvi put izabran za gradonačelnika, krenula je prava „seča knezova“. Veliki broj direktora javnih preduzeća podneo je ostavke u kratkom roku, a izabrani su novi sa kojima se saglasila skupštinska većina, a protiv kojih ništa nije imao ni bivši prvi čovek Novog Beograda.
Jedan od onih koji su izabrani u avgustu 2022. godine bio je direktor “Beograd puta”, Vuk Janković. On je na tom mestu nasledio Ivana Tejića, ali nije najjasnije šta ga je preporučilo za tu poziciju. Janković, koji je rođen 1985. godine, na direktorsko mesto stigao je kao član Veća opštine Čukarica. Bio je većnik za privredu, poljoprivredu i ekologiju.
Po zanimanju je ekonomista, a u zvaničnoj biografiji je naveo da je od 2010. do 2015. godine radio je na poslovima komercijale u „Interkomercu a.d.“. Od 2015. bio je direktor firme „Beoplan a.d.“, a od 2018. direktor firme „Alpesto d.o.o.“. Bio je član SPAS-a koji se utopio u SNS.
Kako je Nova ranije objavila, Janković je studirao 15 godina na Megatrend univerzitetu u Beogradu, na Fakultetu za poslovne studije i smeru za međunarodno poslovanje.
Iz svega navedenog nije bilo najjasnije šta je Jankovića preporučilo da sedne u fotelju prvog čoveka „Beograd puta“
Kada je devet novih direktora došlo na čelo javnih preduzeća, među njima bio je i mladi Aleksandar Jakšić.
Rođen je 1993. godine, a na čelo javnog preduzeća postavljen je u v.d statusu. Jakšić je uspeo da se nametne u stranci kroz napade na profesorku Ekonomskog fakulteta Danicu Popović, ali i da brani plagijat ministra Siniše Malog.
Pre nekoliko godina na Ekonomskom fakultetu počela ja prava „hajka“ na redovnu profesorku Danicu Popović, gde je grupa studenata optužila Popović da je plagirala radove, a pogađajte ko je bio u glavnoj ulozi – tačno tako, Aleksandar Jakšić.
On je kroz veliki broj medija dobio priliku da napada Popović, tražeći da bude isključena sa katedre za Međunarodnu ekonomiju nazivajući je plagijatorom, iako postupak nije tada ni bio pokrenut.
Da je Aleksandar Jakšić čovek zadatka potvđuje i slučaj dokazanog plagijata ministra Siniše Malog, koga je gostujući u “prajm tajmu” (razmislite koji student je ikada imao gostovanja u prajm tajmu) branio od navoda da nije potpisao tuđe radove kao svoje. U emisiji “Hit tvit” Jakšić je optužio profesora Karapandžu, koji je među prvima govorio da je Mali plagijator, govoreći da Karapandža nema pravo da napada Malog.
Na čelu preduzeća za naplatu prevoza i usluga, čije osnivanje je lično tražio Aleksandar Šapić, od oktobra 2022. godine nalazi se Slaven Andrić, čovek blizak dosadašnjem prvom čoveku Beograda.
Na protestu u blizini Šapićeve vile pre skoro dve godine, kako nam je rečeno iz kabineta gradonačelnika Šapića, bili su i prijatelji koji su došli da zaštite gradonačelnika. Građani su protestovali, a organizovali su se i prijatelji i saborci gradonačelnika. Među njima je bio i Slaven Andrić.
Ovo preduzeće osnovano je nakon jednostranog raskida ugovora sa firmom “Kentkart”.
Nekadašnji funkcioner DSS i verni saradnik SNS seo je još pre dve godine u fotelju direktora JP „Beogradski metro i voz“. To preduzeće poznato je po visokim zaradama, a mesečna plata Mladenovića je za čak 30.000 veća u odnosu na njegovog prethodnika.
Andreja Mladenović nikad se zvanično nije priključio Srpskoj naprednoj stranci, iako je bio kandidat za poslanika i odbornika na njenoj listi. Nakon isključenja iz DSS, bio je osnivač Samostalnog DSS, da bi pre dve godine formirao Srpske samostalno stranku i postao je njen lider.
Ipak, sve ove godine obavljao je visoke funkcije u naprednjačkoj gradskoj vlasti. Bio je član Privremenog organa, zamenik i pomoćnik gradonačelnika Beograda, a nedavno je dobio funkciju u jednom od najvažnijih gradskih preduzeća – JKP Beogradski metro i voz.
Iako se ne zna kada će prva metro linija krenuti s radom, ogroman sredstava se izdvajaju za ovu investiciju, dok Mladenović mesečno zarađuje skoro 240 hiljada dinara.
BONUS VIDEO: Obradović: Šapić se na sednicama svađa sa ekranom
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare