Zbog pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu uhapšeno je 13 osoba, među kojima su državni funkcioneri, ministri, stručnjaci... Među privedenima je i bivši direktor "Infrastrukture Železnice" a.d. Beograd Nebojša Šurlan, koji je na ovoj funkciji bio u vreme rekonstrukcije Železničke stanice. Portal Nova.rs otkriva detalje naredbe o sprovođenju istrage protiv Šurlana, iz koje se - po prvi put od početka istrage - može zaključiti šta je dovelo do obrušavanja nadstrešnice koja je usmrtila 15 osoba, a dve teško povredila.
U padu Železničke stanice u Novom Sadu stradalo je 15 osoba, dok su povređene. Ranije danas, portal Nova.rs otkrio je detalje naredbe o sprovođenju istrage protiv Gorana Vesića, bivšeg ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, njegove pomoćnice Anite Dimoski, kao i bivše generalne direktorke „Infrastrukture“, Jelene Tanasković.
U delu naredbe o sprovođenju istrage Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu, koja se odnosi na Nebojšu Šurlana, je i deo koji bi mogao da objasni zbog čega je došlo do pada nadstrešnice, po mišljenju istražnih organa u ovom trenutku istrage.
„Osumnjičeni Nebojša Šurlan, u vremenskom periodu od 28. maja 2020 godine do 13. decembra 2021. godine, u Novom Sadu i Beogradu, u svojstvu generalnog direktora „Infrastruktura železnice Srbije“ a.d. Beograd, imenovanog rešenjem Vlade Republike Srbije, kao lice odgovorno za zakonitost, organizaciju i rukovođenje procesom rada „Infrastruktura železnice Srbije“, shodno čl. 29 Statuta navedenog akcionarskog društva, nije izdavao naloge za vršenje redovnih i vanrednih pregleda objekta stanične zgrade Železničke stanice Novom Sadu, shodno Pravilniku za građevinske konstrukcije, i pored toga što mu je od strane Direkcije za železnice, koja vrši nadzor nad sistemima za upravljanje bezbednošću upravljača i železničkog prevoznika, to naloženo posebnom merom, a kako proizilazi iz Izveštaja o radu komisije za nadzor nad sistemom upravljanja bezbednošću u „Infrastruktura Železnice Srbije“ a.d. Beograd“, navodi se u naredbi i dodaje:
„Zbog čega je propušteno da se utvrdi da je na konstrukciji stanične zgrade Železničke stanice u Novom Sadu došlo do korozije na spoju zatege i krovnog nosača što je prouzrokovalo deterioraciju kablova u zategama, te smanjenu nosivost zatega, s obzirom da je 40 odsto žica u zategama bilo van funkcije, što je uz neuklanjane nearmiranog betona i dodavanjem novog sloja uzrokovalo lom krutih veza poprečnih greda nadstrešnice u stubove prednje fasade objekta, te do potpunog otkazivanja zatega i pojave krtog loma i obrušavanja nadstrešnice na tlo ispred prednje fasade vestibila B stanične zgrade 1. novembra“.
Ovo nedvosmisleno znači da je na nadstrešnici bilo radova, iako je vlast od samog početka tvrdila da rekonstrukcijom nije bila obuhvaćena nadstrešnica.
Zgrada Železničke stanice u Novom Sadu svečano je otvorena 5. jula ove godine.
Kako je naš portal pisao, pored visokih gradskih zvaničnika, gradonačenika Novog Sada Milana Đurića, otvaranju su prisutvovali i tada ministar saobraćaja Goran Vesić i pokrajinska predsednica Vlade Maja Gojković. Ona je izrazila zadovoljstvo što je železnička stanica u Novom Sadu završena, i što će od građani Novog Sada i svi putnici, koji dolaze i odlaze iz ovog grada, moći da u ovom savremenom delu železničke stanice na najmoderniji, bazbedan i najefikasniji način obezbede sebi kartu.
Podsetimo, 1. novembra, prilikom pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, stradalo je 14 osoba. Prošle nedelje teškim povredama podlegla je 15. žrtva. Dve osobe su i dalje u teškom stanju i lekari prate njihovo stanje.
VIDEO: Specijalista za statiku: Treba prekontrolisati i krov na železničkoj stanici u Novom Sadu
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare