Nakon direktnog sudara koji se dogodio u nedelju na auto-putu Miloš Veliki u kom je poginuo Dejan J. (51), a dvoje ljudi teško povređeno, na društvenim mrežama pojavio se još jedan snimak na kome se vidi kako nepoznati vozač, takođe, vozi u suprotnom smeru. Pomenute situacije dovele su u pitanje kvalitet signalizacije na srpskim putevima, a stručnjak za saobraćaj Milan Božović objašnjava za Nova.rs šta se zapravo krije iza svega.
Na društvenim mrežama pojavio se snimak na kome se vidi kako automobil ide suprotnim smerom sa upaljenim svim pokazivačima pravca, a da situacija bude strašnija on se kreće brzom trakom, koja služi za preticanje i obilaženje vozila. Jasno je da ugrožava bezbednost svih vozača na putu, a koliko njegov potez može biti koban govori i slučaj nesreće na Milošu Velikom, koji se dogodio minulog vikenda.
„Večeras, oko 23h je neko vozio u kontra smeru, od Batajnice ka Zemun polju, nisam uspela odmah da snimim, naišla su dva automobila, svirali, isto je vozio desnom stranom onda je upalio sva četri i na semaforu pre skretanja za Zemun Polje uključio se u pravi smer… Ne znam sta je s ljudima“, napisala je korisnica društvenim mreža, navodi se na Instagram stranici Moj_beo_grad, gde je snimak i objavljen.
Imajući u vidu događaje od proteklog vikenda, postavlja se pitanje da li postoji problem sa saobraćajnom signalizacijom ili je reč o nepažnji vozača. Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Božović ocenjuje da u ovakvim slučajevima nema greške u obeležavanju puteva, već da je u pitanju isključivo ljudski faktor.
„Kada uzmemo u obzir deonicu auto-puta Miloš Veliki, u potpunosti isključujem grešku puta. Situacija je potpuno jasna i tu nema nekih dilema. Kada već dođe do situacije i završite u suprotnom smeru, vidite traku sa desne strane, a ona treba da vam bude sa leve. Nema nikakvih propusta puta, već je propust isključivo na strani vozača, ljudski faktor“, kaže Božović za Nova.rs.
On pojašnjava da i na drugim putevima imaju trake jedna uz drugu, pa se ne dešava da vozači voze suprotnim smerom.
„Ako mislite da treba praviti zidove, bedeme i minska polja kako bi razdvojili strane puta, odmah to odbacite. Postavlja se pitanje zašto ljudi ne gledaju kuda voze. Zaboravite na propuste na putu. Ovakvi slučajevi nisu česti, poput prekršaja nevezivanja pojasa ili vožnja u alkoholisanom stanju“, zaključio je Božović.
Podsetimo, tokom vikenda dogodila se stravična nesreće u kojoj je stradao Dejan J. (51), dok su dve osobe povređene. Udes se dogodila kada se „punto“, kojim je upravljao Dejan J. i koji se kretao suprotnim smerom na auto-putu, zakucao u „hjundaiji“.
„Punto“ se nakon nesreće zapalio i vozač je stradao na licu mesta. Suvozač iz „punta“ izjavio je da su tog dana promašili uključenje na auto-put, međutim, do i dalje ne daje odgovor na pitanje zbog čega se nisu prestrojili u zaustavnu traku, već su išli brzom.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare