Ponovljeno suđenje maloletnom M. S. iz Beograda, inače sinu novosadskog biznismena koji je jahtom izazvao pomorsku nesreću 11. jula u Crnoj Gori u kojoj je poginula policajka Maja Šljivančanin (31), odloženo je do daljnjeg.
Naime, advokat porodice Šljivančanin, Milovan Milošević tražio je izuzeće postupajućeg sudije u ovom predmetu Momirke Tešić, zatim predsednika Osnovnog suda Branka Vučkovića i tužioca ODT Kotor Srđana Jovanovića, saopšteno je „Pobjedi“ iz tog suda.
Veće Višeg suda u Podgorici u oktobru je uvažilo žalbu kotorskog Osnovnog tužilaštva i ukinulo presudu kojom je maloletni M.S. osuđen samo na pojačan nadzor organa starateljstva i na 120 sati društveno korisnog rada. Zbog ove presude reagovala je i crnogorska javnost i porodica poginule devojke šokirana malom kaznom za ovu tragediju. M. S. se tereti da je iz nehata izazvao pomorsku nesreću u kojoj je Šljivančanin stradala, a u kojoj je njen verenik Vladimir Stanišić povređen.
I jahta i barka kretale su se od ostrva Sveti Nikola ka plaži Jaz.
„Nisam video barku“
M. S. je na suđenju rekao da nije video barku ispred sebe. S druge strane povređeni verenik poginule devojke rekao je da niko od osoba sa jahte, uključujući M. S. nije ni pokušao da pomognu njemu i Maji nakon sudara plovila.
Viši sud naložio je da se u ponovnom postupku sprovede novo veštačenje pomorske nesreće u budvanskom akvatorijumu.
Prema prvom nalazu veštaka saobraćajno-pomorske struke, pomorskoj nesreći, pored sedamnaestogodišnjeg M.S. doprinio je i Vladimir Stanišić, koji je upravljao barkom budvanskih tablica.
„Pomorska nesreća u kojoj je 11. jula stradala jedna osoba dogodila se zbog nepridržavanja međunarodnih pravila o izbegavanju sudara na moru oba učesnika pomorske nesreće“, navodi se u nalazu veštaka Aleksandra Božovića.
Maloletni M. S. je, kako se navodi u nalazu, prouzrokovao pomorsku nesreću jer se nije pridržavao međunarodnih pravila o izbegavanju sudara na moru, kao i člana 10 Zakona o sigurnosti pomorske plovidbe.
Plovni objekat ,,sea ray sundancer 395“ nije pre isplovljavanja imao ovjerenu ,,crew listu“ koja je trebalo da sadrži ime skipera i članova posade. U nalazu se navodi da se ni Stanišić nije pridržavao pravila koje nalaže da kada se kursevi dva broda na mehanički pogon križaju tako da preti opasnost od sudara, ukloniće se sa puta onaj brod koji vidi drugi na svojoj desnoj strani, a pri tom ne sme presecati kurs ispred pramca tog broda.
Analiza oštećenja na barci BD-213 u koju je udarila jahta, kao i snimci VTMIS pokazali su, kako je navedeno, da Vladimir Stanišić nije osmatrao područje plovidbe i nije preduzeo radnju zaustavljanja ili skretanja u desno kada mu nailazi objekat sa njegove desne strane.
Osnovni sud u Kotoru je sredinom avgusta prihvatio jemstvo u iznosu od 332.000 evra koje je ponudila porodica M. S. kako bi se on branio sa slobode.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: