Ilustracija Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Beograđani se mesecima muče sa pronalaskom taksija, a najgori su jutarnji špicevi kada svi idu na posao, kao i loše vreme. Praktično tada je gotovo nemoguće da vam se uopšte javi operater, a kamoli da dobijete slobodno vozilo. Milan Bojić, iz jednog beogradskog taksi udruženja, kaže za Nova.rs da postoji više faktora zbog čega je u glavnom gradu Srbije "nestašica" taksista, a jedan od njih je to što je većina vozača, u potrazi za većom zaradom, otišla u inostranstvo da vozi kamione.

„Juče do 14 časa popodne, imali smo 1950 poziva, a uspeli smo da uslužimo samo 940. Tri glavna faktora bih izdvojio, a koji su zaslužni za pomenutu situaciju – to je manjak taksista, povećan obim posla i velike gužve u prestonici“, objasnio je Bojić.

On ističe da je manjak taksista presudan, a do toga smo došli jer su vozači otišli, mahom, u inostranstvo, kako bi zaradili za život.

„Teritorija Beograda je limitirana na 7.500 taksi vozila, a sada imamo tek oko 3.500 vozila koja rade. Neki vozači su bolesni zbog cele situacije s virusom, ali većina otišla da vozi kamione u okolne zemlje, zbog bolje zarade“, objasnio je Bojić iz Beogradskog taksija.

Foto:YAY Media AS/Alamy/Alamy/Profimedia.rs

Po njegovim procenama, gotovo duplo manje taksista je svakodnevno na terenu. Shodno tome, jasno je zbog čega je nemoguće dobiti taksi, pogotovo u momentu kada polovina stanovnika Beograda pokušava da ode na posao ili da se vrati.

Ogromne gužve i zastoji u gradu

Bojić za naš portal ističe i koliko prosečno traje vožnja u glavnom gradu Srbije.

Pročitajte još:

„Prosečna taksi vožnja traje 20-25 minuta. Kada je udarno vreme, špic, vožnja traje i 40 minuta. Dešava se to da veliki broj poziva nemamo kome da damo. Odnosno 80 odsto vozila bude zauzeto“, naveo je Bojić.

Ističe i da, iako njegove kolege odlaze u susedne zemlje zbog boljih plata, od taksiranja može lepo da se zaradi. Bojić navodi da je potražnja velika, samo ne postoji dovoljan broj ljudi da to isprati.

Naš sagovornik ukazuje i na još jedan bitan element je loše vreme, jer je Beograd poznat po tome što kada padne kiša, ljudi masovno „zaborave“ da voze i nastaje saobraćajni kolaps.

Povećan obim posla nakon početka pandemije

Podaci ukazuju na veliko povećanje obima posla i drastičnu razliku u količini poziva od 2019. godine do danas.

„U 2019. smo imali oko 3.500 poziva za 24 sata, a sada imamo 5.500, što je izuzetno veliko povećanje. U jednom momentu, u minutu, imamo oko 50 vožnji u procesu. U špicu taj broj ide i do 90“, ističe Bojić.

Trenutna situacija sa potražnjom taksija i nemogućnosti da se isti dobije može da se uporedi sa periodom praznika oko Nove godine, tvrde taksisti.

Prema rečima Bojića, ovoliki obim posla su imali uglavnom u decembru sa početkom praznika, a kako će tek tada biti ove godine, niko ne može ni da zamisli.

BONUS video: Saobraćajni kolaps u jutarnjem špicu

 

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare