Foto: Shutterstock

Velika prevara kruži Srbijom, a ukoliko niste oprezni, mogli biste da ostanete bez novca na svom tekućem računu. Portalu Nova.rs javili su se prevareni građani, a kako sagovornica Nova.rs ističe za naš portal, nedavno joj je stigla poruka, navodno iz "Pošte Srbije", u kojoj je traženo da unese podatke kako bi joj pošiljka bila dostavljena. Pošto je i očekivala paket, ništa joj nije bilo čudno, sve do trenutka kada je ostala bez 40.000 dinara na svom računu.

Velikom broju građana u proteklih mesec dana stigla je poruka sa nepoznatog broja da im se paketi nalaze u skladištu pošte i da ne mogu biti dostavljeni zbog nepotpunih informacija. Kada uđete na link koji se nalazi u poruci, morate da popunite svoje informacije i tada vam traže simboličnu naknadu kako bi paket bio dostavljen – 32 dinara. Ukoliko unosete podatke sa svoje kartice sledi šok – skinu vam sva novčana sredstva koja imate na računu.

Pročitajte još:

Sagovornica portala Nova.rs (ime poznato redakciji) ističe da joj se poruka poklopila sa stvarnom pošiljkom koju je očekivala, te da joj zbog toga ništa nije bilo sumnjivo.

„Pisalo je da je moj paket stigao u skladište i da ne može biti dostavljen zbog nepotpune informacije o adresi. Trebalo je da podatke potvrdim klikom na link koji nije funkcionisao, pa sam sam morala da ga prekopiram i da ga prebacim u Gugl pretragu“, objašnjava naša sagovornica.

Foto: Privatna arhiva

Nakon što je to učinila, izašla joj je stranica koja je podsećala na zvaničnu stranicu „Pošte Srbije“. Na sajtu su joj tražili dodatne podatke kako bi paket bio dostavljen na tačnu adresu, jer je zalutao, te da je već pokušana dostava.

„Nisam čitala sa kog mejla je poslata poruka. Na tom sajtu sam videla da traže simboličnih 32 dinara za ponovnu dostavu i unela sam svoje podatke. Tada mi je stigla poruka da je sa mog računa skinuto 480 dinara i odmah sam otišla na svoju aplikaciju da vidim šta se dešava. Tada sam videla da su mi rezervisana sredstva u vrednosti 38.000 dinara“, kaže naša sugrađanka.

Foto: Privatna arhiva

Kako ističe, odmah je otišla u banku kada je shvatila da je u pitanju prevara, gde su joj objasnili da je reč o malverzaciji i odmah su joj blokirane kartice i računi.

Foto: Privatna arhiva

„Sada čekam novu karticu, a službenica mi je rekla da će u roku od tri dana da mi vrate sredstva, pošto ih je banka prvo samo rezervisala. Ta žena je bila vrlo optimisitična i rekla mi je da sam stigla na vreme“, napominje naša sagovornica.

Kako ističe, odmah je poslat dopis i  blokirali su joj sve račune, ali ostaje taj period od tri dana da se spasu sredstva. Ona apeluje na građane, pošto su, novogodišnji praznici i svi čekaju pakete, da povedu računa jer je stiglo na stotine ovakvih poruka i mnogi su prevareni.

Foto: Privatna arhiva

Na društvenim mrežama kruže apeli da građani povedu računa jer sa nepoznatih mejla adresa stižu poruke o pošiljkama, te je neophodno da dobro provere kada dobijaju poruke sa nepoznatih brojeva.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare