Foto: Vesna Lalić/Nova.rs, Tanjug

Auto-put kroz Beograd od oktobra ne nosi oznaku auto-puta, a mnogi vozači su tu uredbu shvatili kao da je dozvoljena vožnja zaustavnom trakom. Ipak, vožnja zaustavnom trakom na auto-putu je i dalje zabranjena, međutim, prema rečima direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja Damira Okanovića, kazna koja preti vozačima za ovaj prekršaj je sada znatno manja.

Vlada Srbije donela je novu uredbu koja je objavljena u Službenom glasniku 13. oktobra ove godine, kojom je prestala da važi dosadašnja Uredba o kategorizaciji državnih puteva i kojom je pomenuti deo auto-puta kroz Beograd izgubio svoj dosadašnji status i proglašen je za državni put II B reda. Reč o delu puta od Dobanovaca do Bubanj potoka.

Pročitajte još:

Ova oznaka, kako stoji u uredbi, privremena je i to znači da će prestati da važe ograničenja od 100 i više kilometara na čas kroz Beograd, kao i da će pešaci i biciklisti moći da je koriste. Naime, kako se navodi u Službenom glasniku, uredba će važiti sve do 1. novembra 2024. godine.

Jedna od najvažnijih odluka koja zanima vozače jeste da li zaustavna traka postaje vozna, što bi trebalo da dodatno rastereti saobraćaj u glavnom gradu Srbije, a odgovor na ovo pitanje za Nova.rs daje Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost u saobraćaju. Okanović ističe da, iako više ne postoji zaustavna traka jer nema statusa auto-puta, i dalje je prekršaj voziti tom trakom.

Damir Okanović
Damir Okanović Foto: N1

„Odvojena je od ostatka kolovoza punom linijom i ne bi bilo pravno dozvoljeno voziti tom površinom. Nije u pitanju prekšaj vožnje zaustavnom trakom, već nepoštovanja saobraćajne signalizacije i za to je zaprećena kazna od 5.000 dinara“, objašnjava stručnjak.

Okanović navodi i da je sada maksimalna brzina 80 kilometara čas, pa čak i na onim deonicama gde je do skoro bila preko 100 km/h.

„Problem je što vozači i dalje voze preko 100 kilometara na sat, što je izuzetno opasno jer sada je na ovoj saobraćajnici dozvoljeno kretanje biciklista, zaprežnih vozila, moto-kultivatora“, kaže Okanović.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Naš sagovornik ističe da je dodatni problem to što se status puta promenio, a imamo situaciju da je i dalje postavljena signalizacija predviđena za auto-put.

„Vozači nisu dužni da čitaju Službeni glasnik, imaju pravo da veruju u signalizaciju, ali ako se desi nezgoda sudiće im se po zakonu a ne po signalizaciji“, navodi Okanović i dodaje da je zbog toga neophodno da vozači budu dobro upućeni.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

„Ovde imamo stare navike svih učesnika u saobraćaju, ljudi voze istom brzinom kao i ranije. Na svu sreću imamo bicikliste i pešake koji se uzdržavaju od upotrebe ovog puta, ali bi to moglo da se promeni u jednom trenutku i može da predstavlja ozbiljan problem. Čim je u saobraćaju nešto nejasno i nedefinisano, tu imamo potencijalno ogroman problem, jer sve mora da bude savršeno jasno. Ipak, to ne možemo reći kada je u pitanju ova saobraćajnica“, kaže za Nova.rs direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Ovo znači da će auto-put kroz Beograd još nešto manje od godinu dana biti u ovoj kategoriji i da će do tada važiti sva pravila koja dosad nisu, ali koliko budete vozili zaustavnom trakom možete platiti novčanu kaznu u visini od 5.000 dinara.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Ovom odlukom više ne važi kazna koja je predviđena Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima da ukoliko se neko vozilo kreće zaustavnom trakom njegov vozač bude kažnjen novačnaom kaznom od 100.000 do 120.000 dinara, oduzimanjem vozačke dozvole na 8 do 12 meseci i sa čak 14 kaznenih poena.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare