Oglas
Uzalud su Kragujevčani juče u ranim popodnevnim satima lupali na vrata kragujevačkog Zavoda za stomatologiju tražeći uslugu, iako nedeljom ta služba dežura za hitne intervencije. Našoj redakciji javio se Ivan Majdak, koji svedoči da je doveo osmogodišnju ćerku sa "strašnim bolovima", ali da je naišao na zaključana vrata. Ključ je, kaže, bio sa unutrašnje strane, a kada je posle brojnih poziva i dva sata čekanja, medicinska sestra otvorila vrata, dobio je odgovor "da su malo zaspali".
„Doveo sam dete koje prethodnu noć nije oka sklopilo zbog bolova, a naišao sam na zaključana vrata“, počinje Ivan Majdak da priča o svojoj agoniji za Nova.rs.
On objašnjava da se zbog izmenjenog režima rada svih zdravstvenih ustanova tokom pandemije, kao i činjenice da je nedelja, prvo informisao koja služba radi, te da je prema instrukcijama iz Hitne pomoći, dete odveo u Zavod za stomatologiju.
Povezane vesti:
Navodi da je ispred ustanove već bilo pacijenata koji čekaju, među kojima, kako kaže i dečak ‘’sav naduven’’ od bolova. Vrata su bila zaključana, a na njima nije bilo nikakvog obaveštenja zbog čega služba ne radi. Sve se, dodaje on, dešavalo oko 13 i 30, a na brojne pozive preko interfona i lupanja na vrata, iz Zavoda za stomatologiju niko nije odgovarao.
„Lupali smo.. zvali.. kružili oko zgrade, dozivali ispod prozora, ali se niko nije pojavljivao na ulaznim vratima da nas pusti unutra“, ogorčeno priča Ivan, dodajući da je u tom trenutku već bilo „desetak pacijenata kojima je bila potrebna hitna intervencija“.
Zabrinut da njegova osmogodišnja ćerka neće dobiti popravku zuba, kaže da je ponovo zvao Hitnu pomoć, kao i cenralu Kliničkog centra, te da je dobio odgovor da Zavod za stomatologiju nije u njihovoj nadležnosti, već da je nadležan Dom zdravlja, „koji nedeljom ne radi“.
U očaju je, priča on, na kraju pozvao policiju, jer više nije znao kome da se obrati.
„U jednom trenutku mi je došlo da razvalim vrata, ali bi onda ispalo da sam ja agresivan. Pozvao sam policiju i oni su došli bukvalno za pet minuta. Ljudi su bili korektni, videli su da smo svi tu, jer imamo hitan problem. I oni su zvonili, lupali, ali bez odgovora. Zvali su lekare koje privatno poznaju da vide o čemu se radi. Sve je to trajalo skoro dva sata, dok se od kuće nije pojavila glavna sestra te službe“, prepričava Ivan šta se događalo ispred Zavoda za stomatologiju.
Kada je prema svedočenju ovog zabrinutog oca, glavna sestra uspela da „dozove“ dežurnu ekipu, usledio je novi šok. Kaže da je izašla osoba u uniformi, koja je odgovorila da su „malo zadremali“, te da zbog toga nisu čuli pozive pacijenata.
Ovo je bruka i propust sistema
Ivan Majdak za Nova.rs objašnjava da je „dozivanje“ dežurnog stomatologa trajalo skoro dva sata, te da su se za to vreme, njegova osmogodišnja ćerka, kao i drugi pacijenti među kojima je bilo maloletnika „previjali od bolova“. Smatra da je nedopustivo da svi oni, bez ikakvog odgovora, budu ostavljeni napolju, te da je u ovom slučaju, prema njegovom mišljenju napravljen propust u sistemu.
„Prvo sam bio šokiran saznanjem da je dežurna ekipa zaspala, ali sa druge strane imam i razumevanja za ljude koji rade u zdravstvu. Verovatno su preumorni, ali je opet nedopustivo da grad od 200.000 stanovnika ostane bez dežurnog stomatologa. Pričam o sistemu… zašto nemaju čuvara ili još jednu medicinsku sestru koja će da dežura i da nas obavesti kada ćemo biti primljeni. Mi smo, jednostavno, ostavljeni ispred zaključanih vrata i nismo znali da li služba uopšte radi i da li ćemo biti priimljeni. O tome govorim, ovo je propust sistema, a ne pojedinca“, revoltiran je Ivan.
Povezane vesti:
Ovaj otac devojčice koja je imala velike bolove, dodaje i da je tokom neizvesnosti koja je trajala dva sata, nekoliko pacijenata odustalo od čekanja na pregled, ali je on, kaže, bio uporan, jer „nije smeo da čeka još jednu besanu noć zbog bolova“.
„U pitanju je usluga na koju kao građani imamo pravo, u pitanju su deca. Ne govorim ovo zbog mog deteta, već zbog ljudi kojima sutra isto može da se desi. Ne tražim ja da se bilo ko kažnjava zbog ovog propusta, već da se ovakve stvari stopiraju i da se više ne dešavaju“, kategoričan je on.
Naš sagovornik ističe i da je glavna sestra, koja je „razbudila“ dežurnu ekipu bila „izuzetno ljubazna i vidno pogođena celom situacijom“, te da se u ime ustanove izvinila svim pacijentima.
Izvinjenje je, kaže, dobio i od dežurne ekipe koja je na kraju profesionalno zbrinula njegovu ćerku, ali dodaje da je „kao čovek i roditelj“ imao potrebu da ukaže na ovaj propust.
„Zbog ovakvih stvari ja jednostvano ne mogu da ćutim. Ozbiljan sam čovek, imam troje dece, a sutra ovakva situacija može da se desi nekom drugom roditelju, nekoj drugoj deci. Ovakve pojave ne bi trebalo da rešavamo mi pacijenti, već one moraju da budu uređene sistemom“, zaključio je Ivan.
Zavod: Istražujemo ceo slučaj
U Zavodu za stomatologiju za Nova.rs je potvrđeno da se u nedelju ovaj slučaj i dogodio, ali da još uvek ne mogu da daju zvanično saopštenje o celom događaju. Nadležni su izjavili su da Kolegijum te ustanove trenutno istražuje sve okolnosti koje su dovele do zastoja u radu, kao i da će na osnovu pisanih izjava zaposlenih koji su u nedelju dežurali i pacijenata koji su čekali na pregled, preduzeti adekvatne mere o kojima će naknadno obavestiti javnost.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare