"Meni i mom detetu je ugrožena egzistencija pukom samovoljom uprave škole i bahatošću direktora", tvrdi za Sonja Bandin, samohrana majka trogodišnjaka sa zvanjem diplomiranog sociologa i dugogodišnjim stažom u prosveti. Tvrdi da ne može da dobije punu normu časova u novosadskoj Elektrotehničkoj školi "Mihajlo Pupin", iako, kako navodi, u školi postoji potreba za ljudima njenih kvalifikacija. Iz škole, međutim, poručuju da Sonja nema osnova za svoje tvrdnje i poručuju da treba sačekati ishod sudskog spora koji je Sonja pokrenula.
„Imam trogodišnje dete zbog kojeg ne smem da se bojim, zato izlazim u javnost sa ovom pričom“, priča Sonja, koja od 2007. godine radi u u novosadskoj Elektrotehničkoj školi „Mihajlo Pupin“.
Tvrdi da u upravi Elektrotehničke škole „Mihajlo Pupin“ nema volje da joj se izađe u susret i dopuni norma časova što bi omogućilo bolji život njoj i njenom detetu. Nasuprot tome, škola joj smanjuje fond časova.
„Odlaskom koleginice u penziju, početkom školske 2013/2014. godine, ukazala mi se prilika da upotpunim svoju normu na radnom mestu profesora sociologije na srpskom i mađarskom jeziku na 75 odsto od ukupnog fonda časova, što sam i prihvatila. Već od 1. septembra školske 2015/2016. godine došlo je opet do izmene. Naime, aneksom Ugovora o radu norma mi je povećana sa 75 odsto na 100 odsto na neodređeno vreme. Prošle godine, usled smanjenja fonda časova sociologije, smanjuje se i moja norma na 85 odsto“, objašnjava nam Sonja.
Ističe da uprava škole odbija da nađe načina da joj se dopuni norma kao dugogodišnjem i stalnom radniku zaposlenom na neodređeno vreme i da joj se tako, kao samohranoj majci, ipak pomogne da zadrži punu normu na koju ankesom ugovora ima prava.
„Naime, slobodni časovi građanskog vaspitanja na mađarskom nastavnom jeziku koji ja perfektno govorim i koje bih imala prava da predajem (imam i ranijeg višegodišnjeg iskustva u drugoj školi u predavanju tog predmeta), dodeljuju se nastavniku filozofije koji je primljen na određeno vreme pri čemu taj nastavnik ne zna ni reč mađarskog jezika. Ove godine, uprava škole postaje još bezobzirnija i smanjuje mi fond na 60 odsto. Uprava škole je podelu časova uradila samoinicijativno, bez bodovanja“, navodi Sonja.
Ona dodaje da je od juna pokušavala da dobije informacije o svom radnom mestu i unapred sazna sa kojim fondom časova će raspolagati od školske 2020/21. godine.
„Niko mi nije pružao nikakve informacije. Dodatno, komisija za bodovanje na nivou škole nije oformljena, a ni spisak kolega koji bi trebalo da se boduju, te sam verovala da je moj fond časova za ovu školsku godinu nepromenjen. Tek 28. avgusta, nakon dobijanja rasporeda časova na svoj privatni mejl, saznajem o značajnom smanjenju fonda mojih časova. Nova školska godina je uveliko počela i slobodna radna mesta se već u velikoj meri popunjavaju. Postupak bodovanja još nije pokrenut, a trebalo je odavno da bude završen. Tako sam oštećena čak i za osnovno pravo da pronađem radno mesto kojem bih nadoknadila preostali fond časova“, objašnjava nam nezavidan položaj u kojem se našla.
Škola joj je, tvrdi ona, izdala potvrdu da je tehnološki višak tek 9. septembra, iako je i to bila dužna da uradi znatno ranije, kako bi blagovremeno konkurisala na neko od slobodnih radnih mesta, iskazanih na sajtu Ministarstva prosvete.
„Bez potvrde da sam tehnološki višak, nijedna škola do sada nije mogla da me primi u radni odnos. Ipak, to ne želi ni sada jer postavlja se pitanje koliko je ova potvrda validna s obzirom da bodovanje nije urađeno, a podela časova proizvoljno urađena. Dakle, oduzeto mi je jedno od osnovnih ljudskih prava – pravo na rad“, ljuta je ova samohrana majka.
Navodi da se do sada obraćala nizu institucija i pojedinaca, od nadležnih sekretarijata, preko inspekcija, gradonačelinika Novog Sada Miloša Vučevića, ministra prosvete Mladena Šarčevića, pa do premijerke Ane Brnabić.
„Za sada se nije pronašlo konkretno rešenje za moj problem i meni ostaje da se snalazim za sebe i svoje dete kako umem i znam, sa 60 posto prosvetarske plate“, razočarana je naša sagovornica.
Tvrdi da njen slučaj nije jedina stvar koja u Tehničkoj školi „Mihajlo Pupin“ ne funkcioniše. Između ostalog, navodi i da se, iako škola zvanično radi po metodi kombinovane nastave, najveći deo sprovodi onlajn i da je Elektrotehnička škola „Mihajlo Pupin“ jedina škola u gradu i okolini koja radi na ovaj način.
„Direktor se na ovakav način učenja opredelio bez ikakvog anketiranja ni zaposlenih, a ni roditelja i učenika koji su sve nezadovoljniji ovakvim način rada“, tvrdi Bandin.
Iz škole nam, od direktora Milana Vukobrata, stiže odgovor da je Sonja Bandin pokrenula sudski spor po pitanju svoje norme časova.
„Školski odbor i ja, kao direktor škole, mišljenja smo da do okončanja sudskog postupka ne komentarišemo navode i kvalifikacije Sonje Bandin“, navodi se u pisanom odgovoru.
Ipak, u dostavljenom mejlu, navode se i sledeće činjenice:
„Do smanjenja norme časova sociologije došlo je usled smanjenja broja odeljenja u školi, pa tako Sonja Bandin sada ima 60 odsto norme časova u ETŠ „Mihajlo Pupin“. Koleginici Bandin ponuđena je dopuna fonda časova sociologije u drugoj školi – ona to pravo nije iskoristila. U ETŠ „Mihajlo Pupin“ Sonja Bandin je prema bodovnoj listi od prošle godine ubedljivo na poslednjem mestu, pa ne postoji mogućnost da joj se dodele časovi Građanskog vaspitanja niti predmeta Ustav i prava građana, jer ostali predavači imaju više bodova, odnosno prednost pri dodeli časova.
Sonja Bandin tražila je da joj se dodele časovi predmeta Filozofija, na šta prema Pravilniku o vrsti stručne spreme nema pravo. O svemu navedenom obaveštena je i prosvetna inspekcija, koja je ovim povodom i obavljala inspekcijski nadzor“, tvrdi direktor Vukobrat.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare