Predsednik Srbije Aleksandar Vučić ponovo je pomerio rok do kog će biti završen Fruškogorski koridor - saobraćajnica duga skoro 48 kilometara, koja će nas koštati najmanje 606 miliona evra. Da će ovaj projekat biti gotov ove godine, predsednik nam je prvi put obećao još 2020, ali je novi rok sada 2026. godina.
Već drugog dana nove 2024. godine, predsednik Srbije dao se u obilazak radova, ovoga puta na tunelu Iriški venac. Tom prilikom najavio je da će Fruškogorski koridor biti gotov za dve i po godine.
Da predsednik voli da daje obećanja na praznike, pokazuje i ono dato na otvaranju radova na Fruškogorskom koridoru. Baš na praznik rada, simbolično, 2021. godine, počelo se sa radovima na ovom projektu.
Kako su tada pisali mediji, tri dana kasnije, na istoj lokaciji bile su ugašene mašine.
Pažnju javnosti od početka je privukla cena samog projekta koja se tada pominjala – 606 miliona evra za 48 kilometara puta. To je za oko 400 miliona više u odnosu na procene koje je 2014. iznela tada vladajuća Demokratska stranka u Vojvodini.
„Vrednost radova je procenjena na 150 miliona evra, doduše ti radovi nisu uključivali most koji će se graditi kod Kovilja preko Dunava, ali i dalje ne postoji razlog zašto se povećava za više od 400 miliona evra, čak i kad uključite most“, izjavio je tada predsednik pokrajinskog odbora DS Nebojša Novaković.
Cena od 12,7 miliona evra po kilometru, postignuta je direktnom pogodbom Vlade Srbije i kineske kompanije CRBC, u oktobru 2020, godine.
Kako se sada navodi na sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, vrednost ovog projekta je između 550 i 600 miliona evra.
Dok kilometar Fruškogorskog koridora košta 12,7 miliona evra, kilometar, na primer, autoputa Niš-Merdare košta 7,73 miliona evra.
Približno ceni kilometra Fruškogorskog koridora košta izgradnja autoputa Beograd-Sarajevo, kao i deonica „Miloša Velikog“ od Požege do Preljine.
Kompletan Fruškogorski koridor biće otvoren za saobraćaj do 15. marta 2024. godine, obećao je predsednik Srbije u oktobru 2020, prilikom potpisivanja ugovora za izgradnju brze saobraćajnice Novi Sad–Ruma, da bi sada ministar Vesić završetak ovog projekta najavljivao za 2026. Inače, još u martu 2016. tadašnja ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović tvrdila je da će izgradnja Fruškogorskog koridora početi do kraja te godine.
Međutim, na potpisivanje ugovora čekalo se do kraja 2020. Tada je ministarka sa kineskom kompanijom CRBC potpisala komercijalni ugovor, vredan 606 miliona evra. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić isticao je da će sve biti završeno u rekordnom roku, preneo je Istinomer.
Naredno predsednikovo obećanje stiglo je sa konačnim početkom radova.
Vučić je napomenuo da su mu predstavnici kineske kompanije potvrdili da će saobraćajnica biti u funkciji od marta 2024, više od godinu dana pre zvaničnog roka za završetak
“Zato hvala našim kineskim prijateljima na tome što uvek rade vredno. Informacija za vas, po ugovoru bi trebalo u maju 2025. da se završi Fruškogorski koridor, ali Džang je obećao do marta 2024. I ja sam tako zapisao u svoj tefter. Je l’ tako, ekselencijo? Ja sam to imao, hoću samo da potvrdim pred kamerama, on je pružio ruku već kod mene u kabinetu kada smo o tome pričali“, rekao je tada Vučić.
Nizala su se obećanja i drugih tadašnjih predstavnika vlasti. Sada je izvesno da Fruškogorski koridor neće biti gotov do marta ove godine.
Poslednje predsednikovo obećanje izrečeno danas, glasi – za dve i po godine. Pa da sačekamo još malo, nije nam teško.
***