United Media, Junajted medija, dnevni list Nova, novine Nova
Foto: Promo

Da je ulazak u srpske štamparije novih novina "Nova", umesto "nevidljive ruke tržišta", onemogućila vrlo vidljiva, teška ruka vlasti, pokazuje i najnovija reakcija njoj bliskih medija, koji su pokušali da spinovima skrenu pažnju sa proste činjenice: u Srbiji niko po tržišnim uslovima ne sme da štampa novine koje bi objavljivale istinite, objektivne i proverene informacije - a ne veličale režim.

Poslednji takav dokaz je spinovanje kojim su tabloidi pokušali da neutrališu činjenicu da u Srbiji ne postoji štamparija koja bi štampala novinu „Nova“. I pored ponude svim štamparijama da United media plati i višu cenu – odbili su svi.

Spin koji je usledio „otkriva“ kako United Media zapravo već poseduje štampariju. „Otkrivena“ štamparija je BIG Print i ona, premda jeste u vlasništvu United Media, nema ni mašine ni kapacitete za štampanje novine, već se bavi potpuno drugom vrstom delatnosti – štampom velikih formata, poput bliborda, štampom na tekstilu, auto-grafikom i slično.

Da štamparija u vlasništvu United media ima tu mogućnost – nove novine „Nova“ bi već nekoliko meseci bile dostupne čitaocima u Srbiji.

Šta pokazuje ovaj spin u pokušaju?

Umesto da skrene pažnju javnosti u pogrešnom – zapravo, lažnom – smeru, on samo potvđuje širinu i intenzitet uticaja vlasti na navodno slobodno medijsko tržište.

Upravo to smo i imali na umu kada smo pre nekoliko dana obavestili premijerku Brnabić i ministarku informisanja Gojković i pozvali ih da učine sve kako bi se svim medijima omogućilo da na tržištu posluju pod jednakim uslovima.


Štamparije u državnom vlasništvu Politika i Borba, kao i privatne Ringier Aksel Springer, Color Press i Grafoprodukt, nisu prihvatile posao štampanja novine uz različita objašnjenja, a koja ne odgovaraju realnosti.

Sve štamparije imaju kapacitete za štampanje novih novina, ali taj posao odbijaju iz očiglednog straha da mogu imati posledice.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare