Podeli:
Foto:Dragan Mujan/Nova.rs

Predviđeno je uređenje pešačke zone na potezu Vasina-Uzun Mirkova, a i tramvajski saobraćaj od Slavije do Kalemegdana, pa po treći put ceh plaća Trg Republike, i to na već "uobičajeni" način - skidaju se kocke, piše "Politika", i ukazuje da bi ovo trebalo da znači da, kada je bio raspisan tender za obnovu Trga republike, nije bila spremna tehnička dokumentacija za tramvajske šine, iako su se još tada nadležni hvalili da će ponovo, za koju godinu, Beograđane voziti tramvaj od Slavije do Kalemegdana

Pročitajte još:

“Treća sreća biće izgleda potrebna za kaldrmu oko Trga republike. Jer, ni glavnina radova koji su trajali od leta 2018. do kraja avgusta 2019, kao ni naknadno “preslaganje” kocaka na Trgu republike prošle jeseni nikako ne znači da je sa majstorisanjem na centralnom prestoničkom pločniku završeno”, objavila je “Politika”.

“Pre će biti da su samo stavljene tri tačke. Jer, nove kocke na saobraćajnom delu trga, po svemu sudeći, biće dignute, da bi se ugradile tramvajske šine koje su preduslov za vraćanje tramvaja broj 1 od Slavije do Kalemegdana.

Vest o vraćanju šina kroz ovaj deo grada nije novost, taj plan nadležnih poznat je već nekoliko godina, ali nije poznato zašto nadležni prilikom nedavne rekonstrukcije Trga, koja će ostati upamćena po preokretanju naglavačke prvobitno ugrađenih kocaka, nisu predvideli i ugradnju šina na potezu od Kolarčeve do Vasine (odnosno na delu trga koji je dobio kaldrmu u toku 2019). Naknadno postavljanje šina, izvesno, iziskivaće dodatno vreme, dodatni posao, a pre svega dodatno trošenje novca građana, odnosno sredstava gradske kase”, piše “Politika”.

Foto:Dragan Mujan/Nova.rs

Da će kocke sa Trga morati da se vade kako bi se ugradile šine za “jedinicu”, posredno upućuje i javna nabavka koju je raspisala Direkcija za građevinsko zemljište. Ona se tiče izrade tehničke dokumentacije za proširenje pešačke zone Knez Mihailove, ukazuje ovaj dnevni list.

Kako preciziraju za “Politiku” u Direkciji, predmet konkursne dokumentacije je izrada idejnog rešenja, idejnog projekta i projekta za izvođenje sa planom preventivnih mera za proširenje pešačke zone Knez Mihailove.

“To obuhvata uređenje Vasine i Uzun Mirkove ulice, dela Ulice kralja Petra i Akademskog trga.

U tehničku dokumentaciju će se ugraditi i ranije usvojeno idejno rešenje tramvaja duž poteza Slavija – Kalemegdan, a ukoliko bude potrebno, u skladu sa rezultatima arheoloških istraživanja na Studentskom trgu, tehnička dokumentacija biće prilagođena rezultatima tih istraživanja “, kažu u Direkciji za “Politiku” i dodaju da je konkursnom dokumentacijom predviđen maksimalan rok za izradu tehničke dokumentacije 290 dana od uvođenja dobavljača u posao, a da je procenjena vrednost javne nabavke 25.000.000 dinara.

Pre konkretnih radova na terenu, kako kažu u Direkciji za “Politiku”, potrebno je da se obave arheološka istraživanja na Studentskom trgu, zatim da se u skladu sa odobrenom tehničkom dokumentacijom pribavi odgovarajuće odobrenje za izvođenje radova, kao i da se sprovede javna nabavka za izvođenje radova.

“Kada se svi ovi poslovi saberu, jasno je da samo majstorisanje na potezu Vasina – Uzun Mirkova sigurno neće krenuti u narednih 12 meseci. Tako se precizno ne zna ni kada bi zaista mogla da krene ugradnja šina od Slavije do Kalemegdana koja će podrazumevati raskopavanje Ulice kralja Milana, Terazija, Kolarčeve, Trga republike, Vasine, Studentskog trga i Uzun Mirkove.

Na pitanje zašto u toku prošlogodišnjih radova na Trgu, makar u tom delu nisu ugrađene nove tramvajske šine, u Direkciji nisu odgovorili. Samo uopšteno navode da je – za izvođenje radova potrebna odgovarajuća tehnička dokumentacija koja će biti pribavljena u toku aktuelne javne nabavke”, piše “Politika”.

Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

“Ovo bi trebalo da znači da, kada je bio raspisan tender za obnovu Trga republike, nije bila spremna tehnička dokumentacija za tramvajske šine, iako su se još tada nadležni hvalili da će ponovo, za koju godinu, Beograđane voziti tramvaj od Slavije do Kalemegdana. Da će se na Trgu republike zbog naknadnog postavljanja tramvajskih šina raditi, narodski rečeno, dvostruki posao, potvrdio nam je još u aprilu 2019. i odgovor Direkcije. Tada su u Direkciji za ‘Politiku’ naveli da u okviru obnove Trga, za koju je bio zadužen ‘Štrabag’, postavljanje šina nije bilo u planu”, podseća taj dnevni list.

Radovi – gotovo 750.000.000 dinara

Izvedeni radovi na Trgu republike, preciziraju u Direkciji za građevinsko zemljište, okončani su po ceni od 739.880.766 dinara. Na ovaj iznos treba dodati “nepredviđene radove na sanaciji i restauraciji kandelabra oko spomenika knezu Mihailu (4.500.000 dinara), kao i zasebni ugovor (3.700.000 dinara) za čišćenje, restauraciju i konzervaciju konjičke skulpture, izračunala je “Politika”.

Kocke na Trgu republike nikako da “legnu” na mesto

Interesantno je da se kocke na Trgu republike po treći put “prevrću” dve godine pošto je počela njegova rekonstrukcija, kojoj, očigledno, nema kraja.

Sada već dalekog 22. avgusta 2018. godine otpočeli su radovi, čiji je završetak najavljen za 420 dana.

“Sreću” zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića što su radovi završeni 55 dana ranije ubrzo su pokvarili motociklisti i biciklisti, koji su ubrzo pošto je Trg sa okolnim ulicama otvoren za prolaznike i saobraćaj 1. septembra 2019. goidne, počeli da se žale da im je izuzetno otežano kretanje, pa je u jesen 2019. godine došlo do čuvenog prvog “okretanja” kocki.

Krivica je pala na projektante i izvođače radova, koji nisu vodili računa, kako je to rekao Vesić, o tome da tuda prolaze i drugi učesnici saobraćaja, osim automobila, te da će zato morati da poprave Trg republike o svom trošku.

Drugo “preslaganje” kocki na Trgu desilo se tokom vanrednog stanja, i to u aprilu, tokom najdužeg policijskog časa, kada su radnici sređivali potez između Narodnog muzeja i Narodnog pozorišta.

Srećom pa kocke imaju šest strana, što gradskim vlastima daje priliku da ih, i posle ove treće “intervencije”, ponovo okrenu još tri puta – ako zatreba.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar