Foto:TANJUG/ SAVA RADOVANOVIĆ

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je danas, prilikom uručenja nagrade 1.500.000-om putniku voza Soko, da će u narednih desetak godina srpske pruge biti rekonstruisane što će doprineti da se smanji zagrađenje.

Vesić je rekao da Evropska unija takođe ulaže sve više u železnicu i da imaju plan da u narednih desetak godina udvostruče broj koloseka.

„Srbija prati taj trend. Potpisaćemo ugovore o izgradnji brze pruge prema Nišu, to znači da ćemo imati brzu prugu između Niša i Budimpešte. Nedavno sam sa mađarskim kolegom Janošom Lazarom razgovarao oko toga kako da uredimo granične prelaze kada krene voz između Beograda i Budimpešte“, rekao je Vesić i dodao da će mađarski granični prelaz biti u Beogradu, a srpski u Budimpešti.

Mada, kako je rekao, očekujemo da ćemo do tada biti članica EU, pa nećemo ni imati potrebe za tim, ali i ako ne budemo članice, onda će biti uređeno tako da će se iz Budimpešte direktno ići u Beograd i obrnuto.

PROČITAJTE JOŠ

„To jeste suština brzog voza“, rekao je Vesić.

Prema njegovim rečima, radi se takođe rekonstrukcija pruge Beograd-Bar, od Valjeva do Vrbnice, radiće se rekonstrukciju pruge Niš-Dimitrgovgrad tokom ove godine, zatim obilaznica oko Niša, a potpisaće se u narednim godinama sa EU i rekonstrukcija brze prugu do Preševa.

„Radimo rekonstrukciju pet regionalnih pruga koje su dužine preko 600 kilometara. Kao što možete da vidite, doći ćemo u situaciju da u narednih desetak godina naše pruge budu rekonstruisane i da se saobraćaj odvija na prugama što dovodi do manjeg zagađanje i do boljeg poslovanja železnice“, rekao je Vesić.

Kako je kazao, budućnost želenice nije samo prevoz putnika već i kargo prevoz.

„Završili smo sa EU intermodelni terminal u Batajnici, radićemo novi i u Makišu i trudićemo se da Srbija postane logistički hab ovog dela Evrope“, rekao je Vesić.

BONUS VIDEO Da li je baš svima brza pruga donela dobro?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare