Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić nastavlja da najavljuje velike promene koje očekuju prestonicu. Sada je na redu gradski prevoz. Od cene karata, pogodnosti, popusta, do sistema naplate - donosimo veliki vodič sa svim novinama.

Karta od 90 minuta i celodnevna karta

Za samo jedan dan gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić promenio je svoju odluku da ukine kartu koja je važila 90 minuta.

Naime, Šapić je prvobitno saopštio da se karta koja važi 90 minuta i koja je koštala 89 dinara –  ukida.

Međutim, to je vrlo brzo promenjeno, pa će tako ova karta ostati u opticaju, a njena nova cena će prema najnovijim najavama biti 50 dinara.

Ovo, ipak, nije jedina odluka koju je Šapić brzo promenio. Naime, najpre je najavljeno da će nova, celodnevna karta, koštati 200 dinara, ali je Šapić i od ove odluke odustao, pa će njena cena ipak biti jedan evro, odnosno 120 dinara.

Grad podeljen samo na dve zone

Foto: Aleksandar Šapić/Twitter/Screenshot

Grad će ubuduće biti podeljen na dve zone i postojaće dve tarife. Vremenska karta za 90 minuta koštala je 90 dinara, a sada će biti 50, dok će dnevna karta za obe zone iznositi 120 dinara. Sedmodnevna karta, takođe za obe zone, koštaće hiljadu dinara koliko je ranije koštala trodnevna. Očekuje se da i ova cena bude promenjena jer nema logike da sedam pojedinačnih dnevnih karata koštaju manje od jedne sedmodnevne karte.

„Sledeća velika stvar jeste cena mesečnih karata, koje su se kretale u zavisnosti od zone od 2.990 do 4.990 dinara. Sada će zona A ili zona B biti 2.500 dinara, a obe zone 3.500 dinara. Pojeftinjenja, dakle, idu skoro i do pedeset procenata, što mislim da će ljude opredeliti da plaćaju prevoz“, istakao je Šapić.

Predlog je da godišnje karte koštaju 25 hiljada za jednu zonu, odnosno 35 hiljada za obe zone, dok je nekada bilo 54 hiljade.

„Ljudima ćemo ove informacije poslati na adrese da ne bi bilo plasiranja dezinformacija i opstrukcija“.

Takođe, dodao je Šapić, do momenta dok ovo sve ne postane zvanično, cene mogu da idu samo nadole.

„Mi smo spremni na žrtvu da bismo vratili poverenje u javni prevoz“, istakao je on.

Validiranje karata odlazi u prošlost

Foto: Beoinfo

Neće biti više validiranja karti, a ako se putnik zatekne bez karte, neće biti izbacivanja iz prevoza već će mu biti data mogućnost da kaznu plati i to u narednih nekoliko dana po duplo manjoj ceni, kaže gradonačelnik.

PROČITAJTE JOŠ

„Te vrste tenzija neće više biti u prevozu, kao ni ulaska na prva i izlaska na ostala vrata niti zadržavanja kod validatora. Naša obaveza jeste da podižemo kvalitet prevoza i vozila i da povećamo frekvenciju vozila na najopterećenijim linijama“, pojasnio je Šapić.

Karta će se kupovati preko SMS poruke, aplikacije i na prodajnim mestima Javnog preduzeća „Naplata prevozne usluge“.

Ukida se prodaja u vozilima, na trafikama, preko interneta i platnom karticom.

Kako do karte? 

Foto: Beoinfo

Plaćanje SMS porukom biće slično kao kod naplate parkiranja. Svi učenici starosti do 19 godina dobijaju besplatan prevoz. To važi i za starije osobe od 65 godina, ali oni neće morati da imaju kartu i godišnju dopunu kao do sada. Oni će se prijavljivati preko aplikacije ili će dobiti doživotnu u besplatnu kartu.

Predstavnik sindikata GSP-a Ivan Banković izjavio je za N1 da je problem što po novim pravilima neće biti moguć uvid u to da li se neko vozilo nalazi na ulici ili je u garaži.

„Ovaj sistem postojeći ima manjkavosti, ali ipak je mogao neke stvari da iskontroliše, sada mi nećemo imati uvid da li se neko vozilo nalazi uopšte na ulici ili je u garaži i da li uopšte prevozi putnike“.

I kontrolori će biti deo prošlosti, Beli stupaju na scenu

Šapić je kazao i da će kontrolori biti ukinuti.

„U autobuse će ulaziti Beli, odnosno Komunalna milicija i neće zaustavljati autobus ni ostale putnike. Putniku bez karte oni će uručivati nalog za plaćanje posebne karte. Putnik koji dobije taj nalog neće biti izbačen iz autobusa“, istakao je Šapić.

On je rekao i da se „beli“ uvodi jer je on svakako morao da učestvuje sa kontrolorima, ali da ih u ovom momentu nema dovoljno da zamene kontrolore

„Ali mi smo raspisali zahtev za novih 200 i zahtev vladi poslali za novih hiljadu ‘belih’. Od njih očekujemo da mnogo više stvari rade, a ne samo da kontrolišu karte. Mi ćemo ponuditi kontrolorima ovim sada da postanu ‘beli’. Svako ko želi može da postane naš ‘beli’ uz obuku od dva meseca. Nama nije ideja da imamo 5.000 „belih“ koji će da ulaze kao ekspedicija i da jure ljude po autobusima ko nema kartu. Duboko verujem da mi nećemo morati da ulazimo u represiju. Pogotovo privih nekoliko meseci mi uopšte nećemo ulaziti represiju“, rekao je  Šapić.

Ostaće ulazak na sva vrata.

Besplatan prevoz

Javni prevoz ubuduće će biti besplatan za sve starije od 65 godina i sve mlađe od 19 godina.

„Pored osnovaca, pravo na besplatan prevoz imaće i srednjoškolci, a stariji sugrađani više neće na godišnjem nivou plaćati 417 dinara za novu kartu već će im karta biti doživotna. Sve druge povlašćene kategorije ostaju i cena će biti hiljadu dinara. Uvešće se i sistemi plaćanja posredstvom sms-a i aplikacije, ali i na prodajnim mestima“ precizirao je Šapić.

BONUS VIDEO: Dnevna karta za gradski prevoz 200 dinara: Šta kažu Beograđani?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare