Roditelji dece sa poteškoćama u razvoju u jednoj beogradskoj osnovnoj školi doživeli su šok kada su pred sam početak nove školske godine saznali da je specijalno odeljenje u koje njihova deca ukinuto.
Pomenuto specijalno odeljenje nalazi se pri Osnovnoj školi „Vasa Čarapić“ u Belom Potoku, a kako kaže jedan od roditelja, odluku o ukidanju odeljenja saznali su juče uveče.
Zorica Latac Barbosa je majka učenika koji sada treba da krene u 6. razred, a koji ima umerenu duševnu zaostalost, a ove dana provodi u velikoj neizvesnosti jer ne zna šta će biti sa nastavkom obrazovanje njenog deteta.
Kako kaže, ovo specijalno odeljenje ukinuto je jer u njemu ima manje od četiri učenika, koliko je, kako navodi, potrebno da bi ono postojalo.
„Sada ja ne znam koji je to zakon, ali sve vreme to odeljenje postoji kao specijalno i prolazi sa 2-3 učenika, međutim, sada se dešava da je Ministarstvo prosvete odlučilo drugačije. Inače, valjda svake godine škola šalje Minsitarstvu da ponovo odobri ili odbije postojanje ovog odeljenja. Tu postoji neki deo u zakonu da svaka škola ima pravo da se žali ako u odeljenju postoje razne starosne grupe i u tim odeljenjima su deca koja nisu istog razreda“, priča za Nova.rs ova majka.
Kako tvrdi ova majka, ove godine se u to specijalno odeljenje upisuje još jedno dete sa razvojnim poteškoćama, te je trebalo da ih bude troje na kraju.
Ona kaže da je za ovakav scenario slučajno saznala pre nekoliko dana kada je išla u školu po neki dokument za dete i da je tada saznala da postoji „neki problem“. Priča da u školi do juče nisu znali šta je odlučeno o ovom specijalnom odeljenju.
„Kao roditelji, mi tu ništa ne znamo, a škola se bori do poslednjeg daha“, žali nam se sagovornica.
Dodaje da su iz škole zvali Ministarstvo više puta u vezi ovog predmeta i da nisu imali informacije i da ju je nastavnica tek juče u pola osam uveče obavestila da je Ministarstvo poslalo mejl školi u kojem je navelo da se odeljenje gasi.
Latac Barbosa navodi da su oni danas bili u školi zajedno sa drugim roditeljima dece sa poteškoćama u razvoju kako bi uzeli udžbenike i da im je rečeno da čekaju do ponedeljka jer postoji mogućnost da se priključi još neko dete ovom odeljenje u i onda će se ispuniti taj minimlan broj dece, kojih treba da bude barem 4.
„Sve vreme se postavlja pitanje šta ćemo mi sa svojom decom ako se ugasi odeljenje i niko nema odogovor. Ovo je mom detetu za pet godina već treća škola. Meni sada preostaje opcija da dete vratim u redovno školovanje u istoj školi u kojoj jeste, ali da ide inkluzivno i meni to ne odogovara. U redu je inkluzivno obrazovanje od 1. do 5. razreda gde imate jednog nastavnika i gde imate pratioce“, kaže ona i dodaje:
„Kao druga opcija ostaje nam da nađemo sledeću najbližu školu koja ima specijalno odeljenje što mi ne pada na pamet ako su već dali mogućnost roditeljima da slobodno biraju kako će deca sa poteškoćama da se školuju. Ja biram i apsolutno je pravo da moje dete pohađa školu u koju sam ja upisala i sa razlogom zbog kojeg sam ga tamo upisala. Država mora to mom detetu da obezbedi. Moje dete nije za specijalnu školu, ali nije ni za redovno odeljenje i pripada tu gde jeste. Menjati školsku sredinu je teško za decu sa poteškoćama.“
Naša sagovornica smatra da su deca sa razvojnim poteškoćama najugroženija populacija, a navodi i da se inkluzija kod nas loše sprovodi.
„Ne razumem roditelje koji ćute o situaciji sa obrazovanjem dece sa poteškoćama u razredu“, izjavila je Latac Barbosa za naš portal.
Iz Ministarstva prosvete poručuju da nema razloga za zabrinutost.
„Deci nije uskraćeno pravo na obrazovanje. Dva učenika, jedan treći, a drugi šesti razred raspoređena su u redovna odeljenja i imaće dodatnu podršku u nastavi. Oni su u okviru inkluzivne nastave ,uključeni u obrazovni proces i to po posebnom individualnom programu , odnosno IOP2, koji je prilagođen njihovim potrebama“, navodi se u kratkom odgovoru koji je iz Ministarsva prosleđen portalu Nova.rs.
Bonus video – Himna za početak školske godine
Pratite nas i na društvenim mrežama: