Stanari solitera sa 54 stana u beogradskom naselju Banovo brdo već pet dana nemaju grejanje. Kako im je objašnjeno, 15. oktobra bila je havarija na magistralnom toplovodu koji snabdeva to naselje, a Beogradske elektrane saopštile su da je to popravljeno. Međutim, grejanja nema, a tako ni objašnjenja o čemu se radi i kada će građani dobiti grejanje. Naša sagovornica Violeta Cvejić ističe da su stanari zvali sve gradske službe i da nisu dobili nijedan odgovor dalji od "videćemo u čemu je problem". Ona napominje i da zgrada prekoputa njihove, u kojoj živi jedan bivši ministar, ima grejanje.
„Mi nemamo grejanje uopšte. Zovemo skoro pola nas iz zgrade broj 11 0 11, koji je objedinjeni broj grada za sve probleme građana. U ponedeljak je nemoguće dobiti taj broj, dosta ljudi je dobilo obaveštenje ’50. ste na redu’. Jedan komšija je čekao čak sat vremena da razgovara sa operaterom i ništa, i nekako smo taj dan prijavili kvar. Naravno, svaki dan zovemo i ništa“, priča za Nova.rs Violeta Cvejić.
„Zanimljivo je da ti kada prijaviš kvar prijava važi 24 sata, i ako nisu popravili to zoveš ponovo„, navodi naša sagovornica.
Stanari su, kako kaže Cvejić, pisali na mejl kabineta v.d. direktora „Beogradskih elektrana“ Vanje Vukića, predočavajući šta se dešava i ističući da je to javno preduzeće obavezno da daje tačne i blagovremene informacije.
„Oni odgovaraju da su prijavili da ceo objekat nema grejanje. Sutradan, 18. oktobra, ponovo sam im pisala – dobijam odgovor da treba da se strpimo. Ti ne znaš sa kim komuniciraš preko tog mejla, jer oni završavaju prepisku sa „srdačan pozdrav““, navodi Violeta Cvejić.
Kako navodi, u međuvremenu je zvala inspekciju grada Beograda, koji su joj takođe rekli da će da reaguju – ali od toga nije bilo ništa.
„U sredu, kažem operateru na 11 0 11 ‘pošto niste ništa uradili koja je sledeća instanca da se obratim’, a on odgovara „ne smem da vam kažem“. Svi nešto ljubazni, ušećereni…“, priča sagovornica Nove.
Cvejić ističe da je u četvrtak oko 17 sati ponovo pozvala 11 0 11, odakle su je „prebacili“ na toplane, gde se javio, kako kaže, „isti onaj glas koji mi je rekao ‘ne smem da vam kažem'“.
„Kažu, ‘videćemo gde je problem, ostavite telefon i javićemo vam’ i nisu se javili. Ja koga god da zovem predstavim se. Sada je toplo, a zamislite da je minus 10 – isto bi bilo“, priča stanarka solitera na Banovom brdu.
Prema njenim rečima, građanima je bitno da imaju kome da se žale na svoj komunalni problem i da on bude rešen.
„Bilo koji sekretarijat, toplane, inspekciju da zoveš oni te upućuju na br 11 0 11 i tu se sve završava. Na sajtu toplana ima neki broj 29… ali i taj kad dobiješ upućuju te na 11 0 11. Toplana po Zakonu o komunalnim delatnostima i Zakonu o javnim preduzećima mora da ima svoju službu za obaveštavanje građana, a oni se skrivaju iza tog broja 11 0 11“, ističe Cvejić.
Jedna od stanarki tog solitera, koja je advokatica, Jelena Drenča u četvrtak je poslala opomenu pred tužbu Vanji Vukiću i dopis gradskoj inspekciji.
Cvejić još dodaje da u zgradi prekoputa njihove – ima grejanja.
„Ta zgrada je 50 metara od naše. A u toj zgradi, inače, živi bivši ministar prosvete Branko Ružić„, zaključuje Cvejić.
BONUS VIDEO Pozivanje broja za prijavu problema sa grejanjem