Foto:Dragan Mujan/Nova.rs

Beogradske elektrane punih pet godina su Beograđanima grejanje naplaćivale puno skuplje nego što su imale pravo po zakonu, kažu u udruženju Zaštita potrošača. Ono što sve građane prestonice koji su pretplatili usluge ovog preduzeća zanima je na koji način mogu da vrate svoj novac.

Kako piše K1info.rs, građani mogu da se obrate zahtevom za povraćaj prekomerno naplaćenog novca JKP Infostan, koje naplaćuje grejanje u ime Beogradskih toplana. Međutim, u udruženju Zaštita potrošača ne veruju da će komunalna preduzeća dobrovoljno vratiti novac, pa su zato spremni da besplatno zastupaju korisnike na sudu.

Prvi čovek udruženja, Nenad Bumbić ističe da je sam proces veoma lak i potpuno besplatan.

„Mi ćemo svim građanima obezbediti besplatno veštačenje i zastupanje na sudu. Pored toga, pošto je u pitanju potrošački spor, građani su oslobođeni plaćanja sudskih taksi“, tvrdi Nenad Bumbić.

Naš sagovornik objašnjava da vam je za pokretanje tužbe potreban samo poslednji račun Infostana.

„Prvi korak je da udruženju Zaštita potrošača pošaljete vaše kontakt podatke i poslednji račun koji ste dobili od JKP Infostana kako bi imali dokaz da su svi prethodni računi izmireni. Dakle, nisu vam potrebni računi iz 2016. godine, već samo poslednji. Prethodni računi nisu potrebni za dokazivanje, jer na zvaničnim sajtovima Infostana i Beogradskih elektrana piše po kojoj su ceni naplaćivali usluge“, kaže on za k1info portal.

PROČITAJTE JOŠ

Podatke i poslednji račun možete poslati elektronskom poštom ili redovnom poštom.

„Nakon toga, na osnovu Vaših podataka, pravnici zaposleni u udruženju će sastaviti ugovor o zastupanju i punomoć. Kada iste sastave, pozvaće vas da potpišete ugovor i punomoć. U ugovoru će biti jasno naznačeno da nemate obavezu plaćanja advokata koji udruženje angažuje da vas zastupa“, objašnjava Bumbić.

Prema njegovim rečima, na potrošačima je samo da pošalji podatke, a udruženje će odraditi sve ostalo.

„Građani nemaju potrebu ni da pojavljuju na Sudu, to naši advokati sve rešavaju. Jedini rizik koji postoji je da, ukoliko izgube spor, potrošači moraju da plate troškove suđenja druge strane. S obzirom da se Beogradske elektrane brane same, tu troškova nema. Međutim, Infostan je angažovao advokate“, napominje Bumbić.

Ipak, on je veoma optimističan da će potrošači uspeti da izbore za pravdu.

„U pitanju je čista matematika, ako bi Sud dosudio protiv potrošača to je kao kad bi rekli da su dva puta dva pet, a ne četiri“, rekao je on.

Podsetimo, do sada se oko 250 Beograđana odlučilo da tuži Beogradske elektrane, a pripremno ročište zakazano je za mart 2023. godine.

Gde da pošaljete podatke?

* adresa elektronske pošte udruženja: [email protected]
* adresa za slanje redovnom poštom: Zaštita potrošača, Preševska 61, 11160 Beograd

BONUS VIDEO I od ovoga zavisi kakvo će vam biti grejanje: Da li ste dobro očistili radijatore?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare