Kako izgleda brza saobraćajnica Novi Beograd - Surčin?
Kako izgleda brza saobraćajnica Novi Beograd - Surčin?

U Srbiji se trenutno gradi 398 kilometara brzih saobraćajnica, a najintenzivniji radovi su na Fruškogorskom i Dunavskom koridoru, kao i na deonici Šabac - Loznica, kojom će se, nakon završetka radova, putovati 70 minuta od Loznice do Beograd, umesto dosadašnjih dva sata.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da će samo u 2024. godini biti završeno gotovo 83 kilometra brzih saobraćajnica.

„Pored toga, ako dodamo da se projektuje trenutno 354 kilometara autoputeva i više od 500 kilometara brzih saobraćajnica, jasno je da ćemo u narednom periodu uspeti da Srbiju potpuno premrežimo mrežom autoputeva i brzih saobraćajnica“, kaže Vesić za RTS.

Na Dunavskom koridoru, dugom 68 kilometara, od petlje Požarevac do Gradišta, prema informacijama iz „Koridora Srbije“, radi se na 90 odsto trase.

Očekuje se da će do kraja ove godine jedan deo koridora biti pušten u saobraćaj, a ceo završen do početka 2026. godine.

Foto:TANJUG/ STRAHINJA AĆIMOVIĆ

Aleksandar Antić iz „Koridora Srbije“ kaže da se paralelno sa tim radi projektno-tehničku dokumentaciju za nastavak brze saobraćajnice, koja će ići preko Donjeg Milanovca do Brze Palanke i odatle dva kraka, jedan prema Kladovu i jedan prema Negotinu.

Od 46 objekata, na brzoj saobraćajnici od Šapca do Loznice završena su 22.

Veliki obim radova podrazumeva postavljenje 500.000 tona asfalta i 200 kilometara zaštitne ograde, a više od 300 radnika i 300 mašina dnevno je angažovano na izvođenju radova.

Nikola Karadžić iz „Koridora Srbije“ kaže da su meštani prezadovoljni.

PROČITAJTE JOŠ:

„Kada nastavimo tamo dalje od Štitara, Slepčevića, do Loznice, kad budemo oslobodili ta mesta teškog teretnog saobraćaja, pa dobitak je višestruk“, kaže Karadžić.

Očekuje se da će radovi na deonici od Šapca do Loznice, ukupno 54,58 kilometara, biti završeni do kraja ove godine.

Moraski koridor Foto:TANJUG/ MGSI/ PREDRAG MITIĆ

Brzom saobraćajnicom projektovanom za brzinu od 100 kilometara na sat biće povezani Loznica i Šabac, koji će autoputem Šabac – Ruma imati direktnu vezu sa Koridorom 10 i Fruškogorskim koridorom.

Tranutno se na Fruškogorskom koridoru najviše radi na 3.5 kilometra najdužeg tunela u Srbiji.

Antić kaže da je već urađeno oko 40 procenata na tom tunelu.

„Mi smo u dve tunelske cevi od sedam kilometara do sada uradili nešto više od 2.700 metara i već smo negde na 40 procenata na tom tunelu i paralelno sa time intenzivno radimo na mostu preko Dunava, koji će povezati Kaćku stranu sa Petrovaradinskom. Počeli smo da raidmo i na trasi i očekujemo da ćemo do juna 2026. završiti Fruškogorski Koridor“, kaže Antić.
Krajem prošle godine obeležen je početak radova na brzoj saobraćajnici „Osmeh Srbije“ na severu Vojvodine, a nadležni najavljuju početak radova na takozvanom Šumadijskom koridoru, to jest brzoj saobraćajnici „Vožd Karađorđe“ duge 78 kilometara, koja treba da poveže istočnu sa centralnom i zapadnom Srbijom.

BONUS VIDEO: Stanari protiv nove saobraćajnice u Nišu: Najavili peticiju i borbu da sačuvaju svoj mir

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar