Foto: Nova.rs, Shutterstock, efektiva.rs, N1

Beogradske elektrane treba da umanje građanima račune za grejanje u oktobru, zbog odlaganja početka grejne sezone - to je suština preporuke beogradskog zaštitnika građana koju je još krajem novembra uputio toplanama. Upravo je stigao i još jedan signal i potvrda da bi Beograđanima trebalo da budu umanjeni računi za grejanje - takvog stava je i medijator za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.

„Jedan potrošač je, nakon žalbe Toplani i negativnog odgovora, prosledio pritužbu na adresu medijatora (telo za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova). Tokom postupka, medijator je potvrdio osnovanost zahteva potrošača i dao preporuku da se potrošaču umanji račun za period neisporučivanja grejanja! Naravno, Toplana preporuku nije prihvatila i sledi sudski spor. Dakle, imamo mišljenje gradskog Ombudsmana i sada ovu preporuku medijatora, tužbe su već krenule i u narednom periodu očekujemo i prve presude“, saopšteno je iz Efektive.

Oni ujedno podsećaju da je medijator za rešavanje sudskih sporova instanca koju je formilao Ministarsvo trgovine, kako bi se omogućila lakša zaštita potrošača.

Iz tEfektive pozivaju građane na pokretanje potrošačkih sporova koji su potpuno besplatni.

„Ne samo zbog povraćaja novca, već kako bismo gradsku vlast, koja upravlja Toplanom, naučili pameti i sprečili ih da ubuduće pljačkaju svoje građane! Zainteresovani za pomoć oko pokretanja postupka, neka pišu na [email protected]!“, poručuju iz Efektive.

Grejna sezona kasnila 15 dana

S obzirom na činjenicu da grejna sezona nije počela na vreme, kako je definisano članom 43. Odluke, već je ista odložena za 15 dana, što čini 8,33% definisanog trajanja grejne sezone, zahtevam od trgovca JKP Beogradske elektrane, umanjenje računa za grejanje u visini od 8,33%, za ceo period od 12 meseci“, podseća Gavrilović na zahtev Efektive.

Podsetimo, grejna sezona u Beogradu počela je 1. novembra, umesto 15. oktobra. Obrazloženje gradske uprave bilo je da vremenske prilike i prosečne temperature u tom periodu dozvoljavaju odlaganje grejne sezone.

Šapićeva poruka koja će razbesneti Beograđane: Ako nećete da platite 15 dana bez grejanja, ono treba da poskupi

Ombudsman grada Beograda zatražio da „Beogradske elektrane“ umanje račune zbog negrejanja u oktobru

Iz Efektive, sa druge strane, poručuju da ne postoji nijedan akt koji je zvanično usvojen i na osnovu koje bi mogla da se odloži grejna sezona.

„Nema logike da bilo ko plaća nešto što nije dobio“, navodi Gvrilović.

Da podsetimo, na Sednici Skupštine Grada, 29. novembra jedna od tačaka dnevnog reda bila je umanjenje računa za grejanje.

Na pitanje da li treba smanjiti račune Beograđanima jer grejna sezona počinje 15. oktobra, a ove godine je počela tek 1. novembra, Šapić je odgovorio da misli da ne treba jer bi to smanjenje bilo po dve ili tri hiljade dinara, a ovako je ušteda gasa bila velika.

„Da li onda treba da bude tržišna cena gasa? Zamislite onog ko se greje na pelet, njemu je duplo skuplje grejanje, a Beograđanima koji su priključeni na centralno ništa nije skuplje“, rekao je Šapić. ali je ostavio mogućnost da skupština grada odluči drugačije.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar