Foto:Vesna Lalić/Nova.rs/Shutterstock/guruXOX

Kompanija SBB već više od 20 dana ne dobija odgovor od generalnog direktora Radio-televizije Srbije Dragana Bujoševića zašto je odlučeno da se njihova reklama ne emituje na javnom servisu. Na isto pitanje, više od 10 dana nema odgovora ni u od Upravnog odbora RTS, kažu za N1 u SBB.

Na pitanje koje je i N1 poslao PR službi RTS i Draganu Bujoeviću još u četvrtak 12. oktobra takođe nije stigao odgovor.

U SBB podsećaju da je pravna služba RTS pre emitovanja zatražila korekciju reklame, odnosno da se uveća veličina slova o izvoru podataka. Nakon što je reklama ispravljena, emitovana je jednom u programu RTS 14. septembra i posle toga više nije.

„Dobili smo tada odgovor mejlom i telefonom da je stigao nalog da se naša reklama stornira i da nemaju više informacija“, kažu u SBB za N1.

Zvanično obrazloženje od tada nije stiglo iz RTS.

Jelena Ivanović, izvršna direktorka Međunarodnog udruženja za marketinške komunikacije (IAA) u Srbiji, navodi za N1 da emiter ima pravo da ne emituje reklamu neke kompanije ili da vrati na doradu, ali da za to mora da da zvanično obrazloženje.

Povodom slučaja zabrane reklame SBB na RTS, ona dodaje da emiteri, pogotovo javni servis, mogu da imaju sofisticiranija pravila za oglašavanje, ali da je nesporno da uvek za svako odbijanje mora da da adekvatno obrazloženje.

„Mora da se ima u vidu da oglašivači u takvim slučajevima dosta gube u smislu ulaganja u reklame. Ako emiter ima stroža pravila za oglašavanje, onda ona moraju da važe podjednako za sve. Često se oglašivači žale da ih RTS vraća na doradu ako nešto nije u skladu sa njihovim standardima, tako da slučaj reklame za SBB nije izolovan slučaju“, objašnjava Ivanović.

Međutim, ona dodaje da mora da postoji jasna procedura u takvim slučajevima koja podrazumeva obrazloženje.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar