Foto:TANJUG /RADE PRELIC

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Marija Obradović i direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović pozvali su građane da provere svoje podatke u registru na Portalu elektronske uprave i ukažu na eventualno netačne ili nepotpune podatke, saopšteno je iz tog ministarstva.

Obradovićeva je, inače, zajedno sa Jovanovićem posetila Kancelariju za IT i eUpravu i obišla kapacitete Državnog data centra u Beogradu povodom puštanja u rad Centralnog registra stanovništva.

Cilj je da već na proleće državne institucije krenu da pristupaju registru po službenoj dužnosti, da uvek imaju ažurne podatke o građanima i da građani više ne moraju da idu od šaltera do šaltera kako bi ažurirali svoje podatke u različitim elektronskim evidencijama.

Marija Obradović Foto:TANJUG /RADE PRELIC

„Volela bih da se građani upute na šaltere Pošte Srbije ili lokalnih poreskih administracija jer će tamo dobiti parametre za bezbedan pristup Portalu eUprava, odnosno dalja uputstva na koji način da postanu eGrađanin i počnu da koriste usluge eUprave u koje spadaja i provera podatak u Centralnom registru stanovništva“, rekla je Obradovićeva.

Ona je objasnila da u poštama, kao i u lokalnim poreskim administracijama građani mogu da dobiju šifre za dvofaktorsku autentikaciju kao bezbedan način prijave na Portal eUprava koji se nalazi na adresi euprava.gov.rs, kako bi mogli da provere sve svoje podatke u Centralnom registru stanovništva.

„Više nećemo u različitim postupcima tražiti da ljudi idu od šaltera do šaltera i da prikupljaju dokumentaciju. To će institucije jedna od druge tražiti, odnosno, povlačiće iz centralne baze“, objasnila je ministarka.

Prema njenim rečima, važno je da država radi posao za građane, jer su oni svuda u svetu, kao i u Srbiji svesni da je vlada njihov servis.

Obradović napominje da će biti potrebno vreme da se podaci provere i da se od marta ili aprila sistem stabilizuje.

Izrazila je zadovoljstvo organizacijom Kancelarije za IT i eUpravu i načinom na koji se podaci skladište i čuvaju, što je, kako kaže, najvažnije.

Jovanović je rekao da se uspostavljanje moderne elektronske uprave zasniva na četiri registra: građana, privrede, nepokretnosti i adresnom registru.

„Po prvi put država ima jedinstvenu bazu građana, koja je smeštena u Državnom data centru i koja se čuva po najvišim tehničkim i bezbednosnim standardima. Takođe, uspostavljanje CRS-a omogućiće i razvoj još većeg broja elektronskih usluga, ali isto tako ubrzaće i rad javne uprave jer se neće trošiti vreme na razne ispravke podataka, a pristupanje podacima biće još brže“, rekao je Jovanović.

On je pozvao građane da na Portalu eUprave pristupe Centralnom registru stanovništva i provere svoje podatke, a sve eventualne nepravilnosti koje uoče mogu elektronskim putem prijaviti, nakon čega će u zakonskom roku, dobiti odgovor u svoje eSanduče na Portalu“, istakao je Jovanović.

Upitan ko vodi računa o bezbednosti podataka, Jovanović je kazao da je prema Zakonu o centralnom registru stanovništva definisano šta je čiji zadatak, odnosno Ministarstvo će odobravati pristup Centralnom registru stanovništva, a poslovi ITa i bezbednost podataka je na Kancelariji za IT i eUpravu.

On je dodao da će građani na preko 360 lokacija u Srbiji moći da dobiju parametre za svoj elektronski identitet brzo, lako i besplatno, a spisak lokacija dostupan je na Portalu eUprava.

„Na svim lokacijama se poštuju propisane epidemiološke mere, tako da građani mogu da budu bezbrižni. Takođe, onog trenutka kada građani aktiviraju svoj elektronski identitet, mogu koristiti i ostale usluge eUprave – npr. mogu elektronskim putem proveriti svoj porez na imovinu bilo gde u Srbiji, kao i da elektronskim putem plate svoje obaveze“, rekao je Jovanović.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar