Aleksandar Seničić Foto: N1
Aleksandar Seničić Foto: N1

Direktor Nacionalne alijanse turističkih organizacija YUTA Aleksandar Seničić izjavio je u Danu uživo da žrtve onlajn prevara, odnosno ljudi koji su pronašli smeštaj na mrežama i platili letovanje unapred, a ispostavilo se da apartman ne postoji, nažalost ne mogu da se obrate njima. "Kada se ne uplaćuje aranžman preko agencije, onda je jedina stanica - MUP", objašnjava Seničić.

U jeku turističke sezone nemali broj sugrađana doživeo je neprijatnost kada se ispostavilo da će umesto u apartmanu u Grčkoj spavati na plaži ili u automobilu i da će zbog toga morati u policiju.

To je već razrađena šema, ima mnogo lažnih profila na društvenim mrežama, s obzirom na to da i građani, verovatno u želji da se što manje finansijki istroše, pribegavaju nekim raznoraznim Fejsbuk grupama, ili profilima na Instagramu, gde nalaze vrlo jeftine apartmane, a onda možda nedovoljno provere da li je reč o apartmanima koji postoje, pa im se desi da tamo ne zateknu apartman koji su platili.

Direktor Nacionalne alijanse turističkih organizacija YUTA Aleksandar Seničić kaže da je to situacija koja se na mrežama dešava godinama unazad, ne samo kada je reč o turizmu.

„Lakomislenost, najblaže rečeno, nude se ponude koje su daleko jeftinije nego što je to u regularnim uslovima, to najčešće bude motiv da ljudi uplaćuju, da pomisle da imali više sreće, na taj način najčešće budu prevareni. Najčešće su fotografije na profilima lažne. Daleko ređe se dešava nešto što je manje tragično, a to je da vas smeštaj sačeka na destinaciji, ali da ne bude onakav kakav ste očekivali“, kaže.

Na pitanje kome turisti mogu da se obrate kada shvate da su prevareni, Seničić kaže da, kada se ne uplaćuje aranžman preko agencije, onda je jedina stanica – MUP.

„Tu ne možemo da pomognemo ni mi, ni turistička inspekcija, jer agencije imaju licence i uslove pod kojima rade i logično da je to nešto skuplje. U ovoj situaciji se podnosi prijava MUP. Prošle godine su pronađena dva počinioca, međutim, to iz godine u godinu eskalira. Imali smo prošle godine grupu od tridesetak ljudi koji su uplatili boravak u Egiptu, a Egipat nisu ni videli“, priča Seničić.

Kaže da se prvo treba javiti policiji u svojoj zemlji, a onda i u toj.

„Podnosi se prijava protiv N.N. lica. Jedina je nada da se eventualno pronađe počinilac i da se tako obeštetite, vrlo retko se dolazi do svog novca. Postoji granica u novcu ispod koje se ne podnose krivične prijave. Najčešće ćete i videti na mrežama da traže 100, 150, maksimum 200 evra, jer znaju da je to granica“, kaže.

Upozorava da ako ne znate nikoga ko je posetio te apartmane ili nemate direktan kontakt sa vlasnikom kuće treba da posumnjate.

U drugim slučajevima, kada dođete u smeštaj, ali niste on ne ispunjava uslove, Seničić kaže da ima prostora da se žalite.

„Putnik uvek može da traži ono što je ugovorio i platio. Oni koji putuju preko agencije mogu da se jave i nama, a prva adresa je predstavnik agencije na destinaciji. Ako to ne bude uspešno, kad se vrate, u roku od osam dana se podnosi reklamacija agenciji koja je organizator putovanja, a ako i time ne budu zadovoljni, mogu se obratiti turističkoj inspekciji, pa čak i sudu“, kaže Seničić.

Savet je, zaključuje reporterka N1, da budete pažljivi kad birate gde ćete letovati, budete informatički pismeni ili da se obratite licenciranim agencijama.

***

BONUS VIDEO: TOP 5 Saveta za ekonomično letovanje

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare