Beograđani su nedavno ostali bez Beokom servisa koji je služio za prijavljivanje komunalnih problema. Umesto da im se usluga olakša, uvođenje jednistvenog broja i kol centra 11-0-11 dodatno je zakomplikovalo prijavljivanje bilo kakvog problema, ali i uvećalo telefonske račune. Tako je račun Tamare N., profesionalne upravnice zgrade, za samo dva dana pozivanja nadležnih službi uvećan za skoro 500 dinara. Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efekiva", upozorava da su građani dovedeni u zabludu jer nisu obavešteni da se usluga naplaćuje.
Profesionalni upravnik zgrada Tamara N. zbog prirode svog posla, stalno poziva nadležne službe u okviru broja 11-0-11.
„Kada pozovete broj 11-0-11 imate 10 različitih službi koje možete da dobijete. Morate da preslušate svih 10 da bi ste mogli da pritisnete broj npr. 3 za Gradsko stambeno. A onda počinju ponovo da nabrajaju 1 za hitne intervencije, 2 za upravnike iz redova stanara, 3 za profesionalnog upravnika, pa kada sve ovo poslušate možete pritisnuti željenu opciju. Pa onda opet čekate da vam se javi operater“, kaže Tamara N.
Dodaje da nema obaveštenja o tome da se pozivi dodatno naplaćuju.
Za uspostavljanje veze i preslušavanje svih opcija Tamara je platila 11.69dinara, a kako kaže, ako dočekate da prijavite problem Gradskom stambenom – plaćate 29,24 dinara.
Iako u okviru svog paketa ima opciju „neograničeno ka svim mrežama“ – profesionalni upravnik je za 2 dana pozivanja Gradskog stambenog zadužena dodatnih 489 din.
„Ovo je veliki problem kako su pre ovoga pozivi bili besplatni. Kada se zaglavite u liftu pozovete besplatno Gradsko stambeno hitne intervencije direktno na telefon i neko vas odglavi. Sada ako nemate kredita ostajete u liftu. Takođe, zašto moramo svaki put da slušamo svih 10 službi?! Zar nije moguće da se namesti da se prekine kada pritisnemo taster broja koji nam treba da bi što pre završili poziv. Možda namerno nije tako uređeno“, pita se sagovornica našeg portala.
Kada smo pozvali Servisni centar 11-0-11 operater nam je najpre rekao da se usluge naplaćuju, ali nije siguran koliko.
Potom nas je uputio na Infostan, gde nam je operater rekao da se usluga tarifira ukoliko građani pozivaju sa mobilnih telefona dok je, prema njegovim rečima, poziv u fiksnoj mreži besplatan.
Dodaje i da pretpostavlja da novac ide mobilnim operaterima sa kojima je potpisan ugovor.
Gradonačelnik Beograda, Aleksandar Šapić svojevremeno je izjavio da je ideju o uspostavljanju broja 11-0-11 incirao pre oko godinu i po dana po uzoru na slični centar samo manjeg obima koji je napravio u opštini Novi Beograd, dok je bio na njenom čelu.
Dejan Gvrilović iz Uduruženja za zaštitu potrošača „Efektiva“ kaže da su sve komunalne službe prema zakonu dužne da imaju jednu besplanu liniju.
U ovom slučaju, kada odovojeno pozivate komunalne službe, bićete preusmereni na jedinstveni centar 11-0-11.
Osim toga, kako napominje Gavrilović, građani se dovode u zabludu jer ni u jednom trenutku ne dobijaju informaciju o tome da se razgovor naplaćuje i koliko.
Jedinstveni broj Servisnog centra Grada Beograda 11-0-11 za prvih nedelju dana rada kontaktiralo je 20.000 građana.
Servisni centar sa jedinstvenim kodnim brojem 11-0-11, putem kojeg će građani prijavljivati komunalne probleme, dobijati informacije i davati sugestije radi boljeg funkcionisanja grada počeo je sa radom sredinom marta.
Nova.rs je na adresu Grada Beograda poslala upite o tome koliko košta pozivanje Servisnog centra, ali do objavljivanja ovog teskta – nismo dobili odgovor.
BONUS VIDEO: Stigli vlasnici splavova, čekaju u kolima u blizini Sapiceve vile
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare