“Dete koje sam uredno upisala u vrtić, pa kasnije i u školu s izvodom iz matične knjige rođenih koji sam regularno izvadila u opštini, sada je nevidljivo za državnu pomoć. Kada sam uložila reklamaciju, odgovorili su mi, da ja treba da idem u Matičnu službu i ‘regulišem podatke’”, revoltirano za Nova.rs priča Violeta Petrović iz Beograda, koja je od Uprave za trezor obaveštena, da je njeno trinaestogodišnje dete odbijeno za novčanu pomoć, jer postoji “neki problem u Matičnoj službi”.
Ova majka dvoje dece od 15 i 13 godina, prijavila je svoju decu za državnu pomoć od 10.000 dinara u predviđenom roku, a neprijatno iznenađenje stiglo je kada je novac uplaćen samo za starije dete.
Mlađe je ostalo bez novca, a iz Trezora su uputili majku, da u Matičnoj službi “reguliše podatke”.
Violeta za Nova.rs objašnjava da su oba deteta rođena i prijavljena na istoj opštini, da nisu menjali mesto prebivališta, da do sada nikada nije imala problema prilikom upisa u vrtić i školu, kao i da kod sebe ima oba izvoda iz matične knjige rođenih, koji su joj, navodi ona, uredno izdati u Matičnoj službi.
Kaže da joj nije jasno kako jedno dete može, a drugo ne može da dobije novčanu pomoć.
“Ja sam odmah uložila reklamaciju i prijavila da mi je mlađe dete ‘ispušteno’ za pomoć. Ostavila sam detetovo ime i prezime, datum rođenja, sve. Obavestili su me da će reklamacija biti rešena do 31. decembra, a juče mi je stigla poruka, da sad ja treba da idem do opštine i u Matičnoj službi proverim upis deteta. Da li je neki elektronski problem nastao kod njih, to nije moj propust, niti moj problem. Ja samo znam, da do sada nije bilo nikakvih naznaka da neki problem postoji, kad god sam vadila izvode za decu, sve je bilo regularno”, priča ova revoltirana majka.
“Moj slučaj nije usamljen”
Violeta dodaje da ima saznanja da nije jedina majka kojoj je, kako kaže, jedno dete “ispušteno za pomoć”, pa je počela da sumnja u “dobre namere države”.
“Znam neke prijateljice koje takođe nisu dobile novac za svu decu. I one su uložile reklamaciju. Verovatno postoji neki određeni broj dece koji je ispušten. Ako se već toliko hvale da daju pomoć za svako dete, neka bude pošteno. Meni ovo, iskreno, liči na klasičnu prevaru. Uopšte nisam iznenađena porukom koju su mi poslali, ali sam ljuta. Stvarno sam ljuta, danas svaki dinar znači, a moje dete je ostalo bez pomoći”, iskrena je Violeta.
Ona kaže da još uvek nije odlučila da li će ići u Matičnu službu da proverava upisane podatke, jer to, dodaje ona, znači da mora da traži slobodan dan na poslu.
“Ja radim kod privatnika i slobodan dan mi je i luksuz i rizik. Treba da odem u opštinu i da mi tamo kažu da je mom detetu uredan izvod. I šta onda? Opet će da mi propadne novčana pomoć, a izgubiću i taj dan koji mi neće biti plaćen. Šta to znači? Sada, mi roditelji, treba da ispravljamo krive Drine ako je kod njih neki elektronski problem. Ne treba mi građani da trpimo, ako je tamo neka zbrka, neka izvoli taj koji je napravio zbrku, pa neka oni ispravljaju”, revoltirano je zaključila Violeta.
Nadležni bez odgovora za Nova.rs
Povodom slučaja ove majke, naš portal je od Ministarstva finansija i Uprave za trezor zatražio odgovore za konkretan primer, odnosno reklamaciju Violete Petrović.
Takođe, zatražili smo i odgovore koliko dece do 16 godina je dobilo pomoć od 10.000 dinara, kao i koliko reklamacija su do sada uložili građani.
Međutim, do objavljivanja ovog teksta nikakve odgovore nismo dobili.
Ministar finansija Šiniša Mali je po završetku prijava za pomoć deci do 16 godina izjavio da je prijavljeno 1.101.000 dece tog uzrasta, te da je rebalansom budžeta za ovu pomoć odvojeno 100 milona evra.
Prijavljivanje je trajalo mesec dana, od 20. avgusta do 20. septembra, prve isplate počele su 25. septembra, a rok za reklamacije ističe 31. decembra ove godine.
BONUS VIDEO: Odakle su pare koje vlast deli pred izbore?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare