Foto: Shutterstock/Nenad Nedomacki, Milan Maricic/ATAImages, Filip Krainčanić/Goran Srdanvo/ Nemanja Jovanović/Vesna Lalić/ Nova.rs, promo beoinfo, Google maps, Shutterstock

Dolaskom Srpske napredne stranke na vlast, Beograd iz dana u dan menja svoj izgled, a na udaru režima su neretko vitalni delovi grada oko čijeg izmeštanja ili preuređenja javnost ima podeljeno mišljenje. U nastavku donosimo osam projekata koji su gotovi, ili su u nastajanju, a značajno će uticati na živote Beograđna.

Hipodrom

Foto: Shutterstock/Nenad Nedomacki

Ako se Generalni urbanistički plan (GUP) do 2041. ispuni u potpunosti, beogradski Hipodrom će sa Careve ćuprije, prekoputa Ade ciganlije, biti premešten u naselje Ovču.

Iako je rani javni uvid završen realtivno skoro, gde su građanima ali i stručnoj javnosti predstavljene ideje i koncepti za Beograd do 2041. godine, već sada je jasno u kom pravcu će ići prestonica u narednih 20 godina.

Zoološki vrt 

Beogradski zooloski vrt
Zoološki vrt u Beogradu Foto:BETAPHOTO/AMIR HAMZAGIC

Beogradski zoološki vrt menja svoju lokaciju prvi put od osnivanja 1936. godine, a novo mesto na kom će boraviti životinje biće Ada Safari.

To je potvrdio gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić na konferenciji održanoj baš na mestu planiranog zoo vrta. Šapić nas uverava da se na sadašnjoj lokaciji Zoološkog vrta ništa neće graditi i da je cilj da Kalemegdan uđe u UNESKO kulturnu baštinu.

Istakao je da se dugo razmišljalo kako u urbanom delu grada pronaći mesto gde će se životinje osećati sigurno. Naveo je da na novoj lokaciji ima puno drveća, tu je reka, a prostor je duplo veći od sadašnjeg vrta na Kalemegdanu. Gotov projekat, prema njegovim rečima, možemo očekivati u roku od dve do tri godine.

Dugogodišnja ideja da se Zoološki vrt preseli iz centra grada našla se u Generalnom urbanističkom planu iz 2022 godine.

Železnička stanica 

Foto: Goran Srdanvo/Nova.rs

Železnički saobraćaj u Glavnoj železničkoj stanici Beograd obustavljen je 1. jula 2018. godine.

Glavna železnička stanica u centru grada tako je nakon 134 godine prestala da radi, a prema navodima gradskih čelnika postaće muzej.

Zbog ukidanja glavne stanice koje smatraju štetnim za grad, protestovalo je nekoliko grupa građana, a i Udruženje ljubitelja železnica se protestom oprostilo od Glavne Železničke stanice. Ova zgrada je, umesto da bude ponos Beograd, postala deponija prepuna đubreta i smrada. Dobra vest je da je nedavno počelo čišćenje tog prostora, nadamo se da zablistati kako zaslužuje.

Beogradski sajam 

Foto:Nemanja Jovanović/Nova.rs

Novi sajam biće, po svemu sudeći, sa Bulevara vojvode Mišića biti izmešten do nacionalnog stadiona u Sučirnu koji se pompezno najavljuje.

Moguće rušenje Sajma zbog širenja grada, najavio je još u oktobru 2021. godine tadašnji zamenik gradonačelnika Beograda, Goran Vesić.

Poslanik stranke „Zajedno“, Đorđe Miketić rekao je da se planira rušenje Sajma i premeštanje u Surčin. Da bi se Beograd na vodi proširio, sajam će morati da nestane.

Beograd na vodi 

Zagađen vazduh u Beogradu, smog, magla zagađenje, zagadjenje
Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

U jeku kampanje, tadašnji prvi potredsednik Vlade, Aleksandar Vučić, najavio je završetak radova na Beogradu na vodi do 2019. godine, ipak ovo naselje u kojem kvadrat košta oko 9.000 evra i dalje niče.

Ugovor su 26. aprila 2015. u Beogradu potpisali tadašnja ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, član Upravnog odbora kompanije Igl hils Mohamed Alabar i tadašnji direktor preduzeća Beograd na vodi Aleksandar Trifunović.

Potpisi na dokument stavljeni su u zgradi Geozavoda, koja je postala izložbeni prostor, sedište firme i deo projekta.

Gondola na Kalemgdanu

Foto:promo beoinfo

Stručnjaci su već promukli od toga koliko dugo i glasno upozoravaju da će izgradnja gondole na Kalemegdanu upropastiti kulturnu istorijsku baštinu, sve ono što predstavlja beogradska tvrđava.

Oglasio se i Savet za borbu protiv korupcije koji je ocenio da su u „izveštaju o izgradnji kabinske žičare na trasi Kalemegdan – park Ušće prekršena brojna pravila i nekoliko zakona i da Vlada Srbije treba da stavi van snage zaključak koji je usvojila sporazum o saradnji na realizaciji projekta“.

PROČITAJTE JOŠ

Ipak, gradska i državna vlast ne odustaju od ovog projekta, već izdvajaju dodatni novac za njega. Budžet za gondolu predviđen je i u tekućoj 2023. godini.

U Skupštini Beograda u oktobru 2018. godine potpisan je sporazum o izgradnji gondole u Beogradu u vrednosti od 15 miliona evra koja će spajati Kalemegdan i park Ušće, a planirano je bilo da bude završena godinu kansije. Ako se bude slušala reč struke i slovo zakona gondole neće biti,ipak, treba imati u vidu da živimo u Srbiji gde poštovanje zakona važi za obične građane, a vlast je toga pošteđena.

Stari Savski most 

Savski most Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je da postoji tačan infrastrukturni i urbanistički plan koji predviđa rušenje Starog savskog mosta i izgradnju novog na potpuno istom mestu.

Šapić je rekao da očekuje da će rušenje Starog savskog mosta početi sledeće godine kao i da će Grad Beograd učestvovati tako što će „obezbediti eksproprijaciju koja je neophodna da se traj projekat sprovede“.

„Po sadašnjem planu to će krenuti sledeće godine. Od onog momenta kada krene da se sklanja taj most, rok je dve godine do kada bi trebalo da dobijemo novi most“, kazao je Šapić.

Protiv ove ideje pobunile su se brojne organizacije i građani.

Autobuska stanica 

Beogradska autobuska stanica Foto:Dragan Mujan/Nova.rs

Kamen temeljac za izgradnju nove autobuske stanice u Bloku 42 postavljen je još 2018. godine. Međutim, na ovom mestu autobusa još uvek nema.

Od 2019. dolazni peron BAS-a je privremeno smešten iza stare železničke stanice, a zbog izgradnje „Beograda na vodi“, izmešta se cela stanica.

Kroz autobusku stanicu svakodnevno prođe oko 7.000 putnika.

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić je u julu 2022. najavio da će Grad preuzeti i završiti za par meseci Autobusku stanicu. Februar je 2023. godine, a nova stanica još nije u pogonu.

BONUS VIDEO: Beogradska autobuska stanica – borba između Šapića, direktora i sindikalaca

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare