Primamljiva nagradna igra u organizaciji države u kojoj građani mogu da postanu vlasnici stana ako sakupljaju fiskalne račune, promenila je pravila, a samim tim, donela i određene probleme. Tokom izvlačanja dobitnika više nema nepregledne gomile koverata, jer se sada skeniraju kodovi na računima. Informatičar Goran Živković, za Nova.rs kaže da kao građanin učestvuje u ovoj igri, ali je kao IT stručnjak primetio propuste na koje je ukazao organizatorima. Odgovor nikada nije dobio, pa mu je to, kaže, stvorilo sumnju i otvorilo pitanje, da li se ova nagradna igra "igra po fer pravilima".
Aplikacija, skeniranje QR kodova, ručno unošenje podataka ako kod ne može da se skenira… sve su to nova praviila koja su građani morali da prihvate ukoliko žele da osvoje stan. A u igri je 10 stanova, doduše u izgradnji.
Lokacije su primamljive, Zemun i Novi Begrad, pa građani po principu „šta mi teško“, skeniraju kodove fiskalnih računa.
Novi stan priželjkuje i Goran Živković, informatičar sa dugogodišnjim stažom u IT sektoru.
On za naš portal ne krije da je do sada poslao „nebrojeno“ računa i da u trgovinama u kojima pazari zamoli prodavce da mu daju fiskalne račune koje kupci nisu poneli sa sobom. U šali kaže i da tako trgovcima pomaže da se reše smeća koje bi na kraju dana morali sami da bace.
Šalu na stranu, Goran kaže da ne može da nam potvrdi koliko je „tačno računa poslao“ i otkriva nam manjkavost aplikacije koja je plasirana za ovu nagradnu igru. Kao informatičar objašnjava da u njoj ne postoji „najobičniji kaunter“, odnosno brojač skeniranih računa, te da građani moraju „peške“ da broje koliko su računa poslali.
„Sve mora ručno da se prebrojava, a aplikacija uopšte nije pregledna. To su kodovi koji imaju dva slova i šest cifara i vi to morate da skrolujete i skrolujete unedogled. To je apsolutno tehnička stvar koja je lako mogla da se reši. Kao informatičar znam da sa ‘rendom’ brojevima sve može da se namesti i to mi je otvorilo prvu sumnju“, uočava Goran propust aplikacije koja je plasirana.
Dodaje i da kao stručnjak ima razumevanja za sve što je novo, pa ističe da svaka aplikacija koja se razvija „nije idealna u startu“, ali je, navodi on, očekivao da će se nešto promeniti u hodu.
„Za sve primedbe otvorena samo jedna mejl adresa, koja ne radi“
Naš sagovonik je svoje zapažanje podelio sa organizatorima igre, ali je, kaže, tek tada „ostao zapanjen“.
Tražeći način da nadležnima ukaže kako bi mogli da unaprede aplikaciju i olakšaju građanima, došao je do saznanja, da kako kaže „za celu Srbiju i za sve igrače postoji samo jedan mejl“ na koji mogu da prijave sve svoje nedoumice i probleme.
Pisao je i dobio „tehnički odgovor“, u koji je i naš portal imao uvid.
„U tom odgovoru je pisalo da mejl koji sam uputio na jedinu adresu koja je na raspolaganju građanima, a to je [email protected], ne može da bude isporučen i da ne šaljem ponovo, nego će server, sam pokušavati da ga isporuči u unarednih 48 sati, a ako se to ne desi, dobiću povratnu informaciju. Onda je stigla informacija od mog mejl severa koji kaže da nešto nije u redu. Nepojmljivo mi je da za ovakvu kampanju i nagradnu igru u organizaciji države imamo samo jednu mejl adresu, koja uzgred ne funkcioniše. Nikakav fiksni, niti mobilni telefon nije otvoren za primedbe građana. Šta drugo da pomislim, nego da u svemu ovome nešto ‘smrdi kao u državi Danskoj'“, slikovit je bio informatičar Goran.
Dalje dodaje i da je zbog prepreke na koju je naišao na zvaničnoj adresi organizatora nagradne igre, pisao i Ministarstvu finansija sa opisom svega šta se dešavalo, te da je od njih dobio odgovor da su „zaveli predmet“ i da će obavestiti nadležne, ali kaže, da ni posle 10 dana nije dobio nikakvu informaciju.
Zbog stvari, koje su kako kaže, informatički lako rešive, počeo je ozbiljno da sumnja u celu nagradnu igru.
„Na računu iz restorana gde su ministarstva u Nemanjinoj pojavila se greška koje nema u pravilima igre“
Dodatnu sumnju, Goranu su, priča on, podgrejali i računi iz restorana Uprave za zajedničke poslove republičkih organa Srbije, koji se nalazi u Nemanjinoj 22-26, gde su smeštana brojna ministarstva Srbije.
Objašnjava da je kao informatički stručnjak službeno boravio u toj zgradi i svratio do restorana. Iskreno kaže da je od zaposlenih koji rade „na kasi“ zatražio „ostavljene račune“ i otkriva da je dobio „dve pune kese“.
Međutim, na računima se, kako kaže, pojavila greška „račun nije validan“ koju do tada, kao aktivan učesnik nagradne igre nije primetio nigde na računima iz „običnih“ trgovina i restorana.
„Znam da je pravilima igre zabranjeno učešće zaposlenima u Ministarstvu fiinansija i sektorima koji učestvuju u organizaciji, ali u taj restoran dolaze i zaposleni u drugim ministarstvima koji mogu da učestvuju. Mene kao gosta niko nije obavestio da računi nisu validni. Zašto, recimo ne mogu da učestvuju ljudi iz ministarstva poljoprivrede ili prosvete, bilo kog drugog ministarstva, ako su uredno platili račun u restoranu i odradili posao za državu. Neko objašnjenje mora da postoji, a ja ga kao gost nisam dobio,“ sumnjičav je Goran.
On na kraju zaključuje, da je zvaničnim putem o svemu obevestio i pitao nadležne institucije, ali da mu danima niko ne odgovara, što kako navodi, samo podgreva sumnje.
„Da su mi rekli bilo šta, da su mi na prvi mejl odgovorili, verovatno bi zadovoljili moju sumnju. Ovako, pakovalo se samo jedno na drugo. Kada više stvari ostane nedorečeno, onda to budi ozbiljnu sumnju. Pogotovo što se građanima poklanjaju stanovi u izgradnji i gde uopšte nije jasno definisano, ko te stanove pravi, kada će biti završeni i kad će biti useljivi“ skeptičan je naš sagovornik u vezi sa ovom državnom nagradnm igrom.
Odgovor nadležnih
Portal Nova.rs je u vezi sa svim navodima Gorana Živkovića zatražio odgovore od Ministarstva finansija, a pitanja smo poslali i na zvaničan mejl nagradne igre „Uzmi račun i pobedi“.
Iz Ministarstva finansija nismo dobili nikakav odgovor, a sa mejla organizatora igre obavešteni smo da na svako pitanje građana, odgovaraju u roku od jednog dana, te da sve odgovore javno objavljuju u sekciji „Pitanja i odgovori“. Naveli su i da dodatna objašnjenja građanima šalju na mejl sa koga su uputili pitanje, što se prema tvrdnjama našeg sagovonika, u njegovom slučaju nije dogodilo.
Objasnil su i da su svi predlozi građana za unapređenje rada aplikacije prosleđeni Poreskoj upravi, te da će, ukoliko postoji mogućnost, biti primenjeni u narednom kolu nagradne igre.
Kada su u ptanju fiskalni računi iz restorana u Nemanjinoj 22-26 istakli su da oni mogu da učestvuju u nagradnoj igri i zamolili sve koji su imali problem da ih unesu u aplikaciju, pošalju „skrinšotove“ obaeštenja, kako bi mogli da sprovedu detaljnu proveru.
****
BONUS VIDEO: Veća potražnja za stanovima bez centralnog grejanja
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare