United Media logo
Foto: Promo

United Grupa u poslednje dve godine uplatila 100 miliona evra za poreze, jedan od najvećih punioca budžeta Srbije.

United Media neprijatno je iznenađena reakcijom pojedinih predstavnika izvršne i zakonodavne vlasti koji su, komentarišući to što je Dragan Šolak postao vlasnik kluba Southampton, izneli brojne neistine o poslovanju kompanije, jednog od najvećih stranih investitora u zemlji.

Vlast, predvođena premijerkom Anom Brnabić, je odmah nakon objavljivanja informacije da je osnivač United Grupe preuzeo 80 odsto vlasništva kluba iz Premijer lige pokrenula sramnu kampanju protiv njega i kompanije, obmanjujući javnost iznošenjem niza netačnih informacija.

Funkcioneri Srpske napredne stranke, na televizijama sa nacionalnom frekvencijom i kroz tablode, po ko zna koji put tvrde da televizije koje posluju u okviru United Media ne poštuju zakone Republike Srbije i ne plaćaju poreze.

Istina, koju i oni jako dobro znaju nakon decenije provedene na vlasti, je potpuno suprotna. United Grupa u Srbiji ima 2.750 zaposlenih koji redovno svakog meseca primaju platu a na koju se, u skladu sa zakonima Srbije obračunavaju i u budžet uplaćuju porezi i doprinosi. Samo u poslednje dve godine kompanija je u budžet Srbije uplatila iznos od skoro 100 miliona evra, što je svrstava u red najvećih punioca budžeta.

Kampanja koja se vodi takođe svedoči da se srpska vlast samo deklarativno zalaže za dolazak stranih investitora dok u stvarnosti protežira jedino one politički podobne. Članice United Grupe su u poslednjih 10 godina u Srbiju uložile 850 miliona evra, što kompaniju svrstava u red najvećih stranih investitora. Uprkos tome, naše kompanije su kontinuirano meta napada srpske vlasti koja na sve načine pokušava da zaustavi razvoj operatera i ugasi nezavisne medije.

Jasno je da informacije koje plasiraju predstavnici vladajućeg establišmenta ne odgovaraju istini već da jedino za cilj imaju disikreditaciju medija kako bi se u javnosti kreirala atmosfera da su „neprijateljski“ i da rade protiv interesa građana. Sada im je, u izbornoj godini, važnije nego ikad da se ućutkaju novinari koji postavljaju pitanja i koji izveštavaju o onim stvarima o kojima vlast ne želi da se izveštava.

Da bi se shvatila veličina i ekonomska moć United Grupe treba imati u vidu da poslovanje u Srbiji iznosi samo 10-ak odsto vrednosti ukupnog poslovanja, što je čini jednom od najvećih kompanija u jugoistočnoj Evropi kojai uživa poverenje najvećih globalnih investora a čiji rezultati poslovanja su potvrđeni od strane najvećih revizorsko-konsultantskih kuća iz reda Big4.

Umesto da govore o našem poslovanju, predstavnici vlasti mogu javno da odgovore zašto je čak 600 miliona evra građana Srbije dato Telekomu da otkupi prava prenosa Premijer lige i to po više puta većoj ceni nego što su ih platile najrazvijenije zemlje sveta. Takođe, kada već govore o kršenju zakona, da ih podsetimo da je zakonska obaveza da država izađe iz vlasništva nad medijima a ne da otvara nove kanale kao i da država mora biti garnat medijskih sloboda. Isto tako, država treba da obezbedi jednak tretman svih stranih invesitora, a ne da one najveće tera iz zemlje smatrajući ih nepodobnim dok sa druge strane, svesno „žmuri“ na pojedina kršenja elementarnih ljudskih prava.

****

BONUS VIDEO: Akcija SBB fondacije pošumljavanja Srbije pod sloganom „Da šume bude više. Da se lepše diše!“ na Adi Međici

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare