mala matura
Foto:Shutterstock

Na Portalu eUprava od danas je dostupan elektronski upis budućih đaka prvaka, a u Kancelariji za IT i elektronsku upravu kažu da je uvodenje te nove usluge zahtevalo povezivanje 1.200 osnovnih škola, 150 domova zdravlja i baze podataka četiri ministarstava.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović je precizirao da je uvođenje te usluge zahtevalo povezivanje oko 30 različitih informacionih sistema.

„Uvođenjem ove usluge još jednom pokazujemo kako je javna uprava uspešan servis svojih građana, kako građanima štedimo vreme, školama olakšavamo rad i unapređujemo transparentnost procesa upisivanja prvaka“, naveo je Jovanović.

Na Portalu eUprave se nalazi uputstvo za roditelje kako da upišu dete u školu elektronski, od registrovanja na Portalu eUprava i pokretanja usluge eUpis do zakazivanja termina za testiranje i upis deteta.

Kako je saopštila Kancelarija za IT i elektronsku upravu, svaka osnovna škola je u obavezi da ponudi termine za upis i testiranje za period od 1. juna do 20. jula, a usluga eUpis će biti dostupna na Portalu od 28. maja do 10. jula.

Ukoliko slučajno željena škola nije objavila termine ili su svi termini popunjeni potrebno je da ih građani kontaktiraju telefonom.

Na Portalu eUprave, roditeljima je na raspolaganju i imenik sa kontaktima svih osnovnih škola, kao i kontakt centar Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja na broju telefona 011/7350-557, dok su operateri dostupni radnim danima od 7.30 do 15.30.

U Kancelariji za IT i elektronsku upravu objašnjavaju da roditelji mogu na jednostavan način da zakažu termin u željenoj osnovnoj školi za upis i testiranje deteta.

Odlaskom u osnovnu školu u zakazanom terminu roditelji završavaju sve aktivnosti vezane za upis, bez potrebe da donose ijedan papirni dokument.

Termin u osnovnoj školi može da se zakaže preko Portala eUprava ili direktnim kontaktom sa školom putem telefona ili mejla.

Roditelj više ne donosi izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o pohađanju predškolskog programa, dokaz o lekarskom pregledu deteta i potvrdu prebivališta, jer će svi podaci biti pribavljeni po službenoj dužnosti elektronskim putem.

Izuzetno, obavezno je doneti u školu lekarsko uverenje ako je pregled izvršen pre objavljivanja vanrednog stanja 16. marta ili kod privatnog lekara, nevezano za datum.

Uslugu eUpis uspostavila je Kancelarija za IT i eUpravu u saradnji sa kabinetom predsednice Vlade, Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Ministarstvom zdravlja.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar