Vozači električnih trotineta kojih je na ulicama Beograda sve više, moraće registruju ta svoja prevozna sredstva. Nalepnicu koja potvrđuje da je njihovo laki dvotočkaš registrovan moći će da dobiju od 5. aprila, a poslednji rok da to učine je 15. jun ove godine. Igor Velić iz Udruženja "Sigurne staze" ocenuje za Nova.rs da je novi pravlinik zapravo "lov u mutnom" koji ima za cilj da ispita javno mnjenje, ali i odvrati ljude da koriste električne trotinete.
Električni trotineti, kojih prema procenama u Srbiji ima oko 250.000, sredinom septembra prošle godine postali su zakonski vidljivi uz precizne smernice da je donja granica za upravljenje njima 14 godina, ali i kuda se mogu voziti i kojom brzinom.
Kako tokom predstojećeg leta ne bi doživeli neprijatnost i bili isključeni iz saobraćaja, svi vozači trotineta moraju da podnesu zahtev za izdavanje registracione nalepnice Agenciji za bezbednost saobraćaja.
Osim regularnih ličnih podataka, kao i informacija o prebivalištu, neophodno je dostaviti podatke o samom trotinetu, odnosno marku vozila, trajnu snagu elektromotora, kao i najveću konstruktivnu brzinu i masu praznog vozila.
Potrebna je i fotokopija ili očitana lična karta, ali i popunjena i potpisana izjava na posebnom obrascu uz dokaz o uplaćenoj naknadi na ime izdavanja nalepnice.
Koliko će iznosti ta naknada, niti koliko će koštati ceo proces registracije, u ovom trenutku nije poznato.
Važno je napomenuti da ovde mogućim troškovima nije kraj. Naime, ukoliko se iz dostavljene dokumentacije ne mogu jasno utvrditi karakteristike vozila, neophodno je obaviti ispitivanje koje plaća onaj koji želi da registruje trotinet. Ko je za to ovlašćen i koliko košta, takođe nije poznato.
Čim Pravilnik o registraciji stupi na snagu, na sajtu Agencije za bezbednost saobraćaja biće objavljena mesta na kojiima će biti moguće započeti taj proces.
U ovom trenutku nije poznato ni kolike će biti kazne za one koji trotinete ne registruju, a stručnjaci su saglasni da je nezahvalno davati prognoze, jer su uredbe od zemlje do zemlje drugačije.
Igor Velić iz Udruženja „Sigurne staze“ kaže za Nova.rs da prilikom izrade pravilnika nisu sagledane sve vrste električnih vozila, kao i da je tu pokazana nestručnost.
Postoječi pravilnik predviđa da se može registrovati samo električni trotinet čija snaga elektromotora nije veća od 0,6 kilovata, a brzina ne prelazi 25 kilometara na sat. Takođe je definisano da masa praznog vozila ne sme da prelazi 35 kilograma.
„Vozila koja prelaze 35 kilograma i idu brže od 25 kilometara na sat biće u konstantnom prekršaju i ne mogu da učestvuju u javnom saobraćaju. Šta ljudi da rade, da bace to vozilo u kontjener“, upozorava Velić.
Sagovornik Nova.rs dodaje da bi izdavanje nalepnice trebalo da bude besplatno, odnosno o trošku Agencije za bezbednost Saobraćaja.
„Tim nametom vi ponovo destimulišette ljude. Ovo je lov u mutnom, donet je pravilinik, definisan izgled nalepnice, navedena je tehnička dokumentacije, ali nigde nema cene“.
Kako su već objavili mediji, izdata nalepnica će biti pravougaonog oblika, višeslojne strukture, vidljiva u dnevnim i noćnim uslovima, samouništavajuća pri pokušaju uklanjanja, dimenzija 36×60 milimetara, punometalizirana, sivosrebrne boje, sa integrisanim difrakcionim optički promenljivim elementom, koji sadrži višestruke nivoe zaštite od pokušaja krivotvorenja.
U gornjem delu nalepnice nalaziće se logo Agencije za bezbednost saobraćaja, a u središnjem delu, oznaka za lako električno vozilo LEV, na ćirilici i na latinici, ispod nje brojčane vrednosti bez decimala u obliku: trajna nominalna snaga elektromotora (W), najveća konstruktivna brzina (km/h), masa praznog vozila (kg), jedna ispod druge.
BONUS VIDEO: Od juna samo registrovani trotineti na ulici
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare