Miroljub Jevtić Foto:Vesna Lalić

Nakon što je direktor preduzeća "Infrastruktura železnica Srbije" Miroljub Jevtić uhapšen početkom 2020. godine, prašina oko celokupnog slučaja delimično se "slegla", pa su i kadrovi bliski ovom direktoru, koji su radili sa njim na spornim malverzacijama, ostali na svojim pozicijama do dana današnjeg. Naši izvori bliski ovom preduzeću kažu da nije jasno šta je razlog toga i ko stoji iza njih.

Početkom 2020. godine policija je u saradnji sa Tužilaštvom za organizovani kriminal uhapsila nekoliko lica zbog sumnje da su primali mito. Ovu informaciju na konferenciji za štampu izneo je tadašnji ministar policije, Nebojša Stefanović, koji je potvrdio da je jedna od uhapšenih lica direktor preduzeća Infrastruktura železnica Srbije, Miroljub Jevtić.

„Policija je uhapsila direktora javnog preduzeća Infrastruktura železnica Srbije. On se sumnjiči da je izvršio krivično delo primanja mita na taj način što je u prostorijama preduzeća primio mito od 10.000 evra, kao nagradu za koruptivne radnje eksproprijacije zemljišta, koje se nalazi na trasi planirane izgradnje brze pruge. Policija je u trenutku hapšenja kod osumnjičenog pronašla novac“, rekao je tada na konferenciji za štampu ministar Stefanović.

Na saslušanju za ovaj slučaj, u medijima je navedeno da je Jevtić navodno za malverzacije optužio ministarku Zoranu Mihajlović, koja je to negirala.

„Ni na koji način nisam učestvovala i nemam nikakve veze sa optužbama zbog kojih je uhapšen v. d. generalnog direktora ‘Infrastrukture železnice Srbije’ Miroljub Jevtić. Razočarana sam ponašanjem direktora Jevtića i svime što mu se stavlja na teret. Pozdravljam rad državnih organa u rasvetljavanju svih činjenica vezanih za ovaj slučaj“, navela je Mihajlović u pisanoj izjavi iz njenog kabineta.

Vlada Srbije razrešila ga je funkcije vršioca dužnosti generalnog direktora „Infrastrukture železnice Srbije“, objavljeno je u „Službenom glasniku“ 21. januara 2020. godine.

Šta se desilo posle hapšenja

Godinu i po dana nakon hapšenja, naši izvori iz preduzeća „Infrastuktura železnica Srbije“, kažu da je nemoguće da je samo Jevtić odgovaran sa sporne radnje, da su svi njegovi saradnici i dalje ostali na svojim funkcijama, te da njihova odgovornost nije dovedena u pitanje.

„U firmi i dalje ‘vedre i oblače’ njegovi kadrovi. U pitanju su direktorka sektora za pravne poslove Sanja Maraš, koja je zbog ove funkcije direktno bila umešava u ceo slučaj eksproprijacije, kao i direktorka Centra za upravljanje projektom brza pruga Beograd – Subotica – državna granica, Slobodanka Katanić“, naveo je naš izvor i naglasio da postoje krivične prijave protiv ljudi u pravnom sektoru, ali da oni nikada nisu procesuirani zbog toga.

Kako dalje naglašava, ona nikada nije smenjena iako je potpisivala brojne ugovore, te da je direktno umešava u celu priču.

Sve po starom

„Milion evra su bile usluge advokata i što je Maraš potpisivala te štetne ugovore. Jevtić je uhapšen, a Maraš, koja je to potpisivala, i dalje vodi eksproprijaciju i neko ne sme da je smeni. To je veliko pitanje. U Železnicama se oni koji su najviše krivi nagrađuju. Ta brza pruga će biti izgrađenja do roka ili malo posle toga, ali treba dobiti upotrebnu dozvolu da bi ta pruga funkcionisala. Ne može voz odmah da ide 200 na sat, ako ikada i bude išao“, rekao je naš izvor.

Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Prema rečima našeg sagovornika, za celokupno kadriranje zadužena su dva čoveka u ovom preduzeću.

„Odbori SNS na Vračaru i Voždovcu glavni su za kadriranje ljudi u ovom preduzeću. Tu pre svega mislim na Velibora Samardžića, sa Voždovca i na generalnog direktora Šurlana sa Vračara. Zbog čega oni čuvaju ovakve kadrove nije mi jasno“, objasnio je naš izvor.

Kontaktirali smo Velibora Samadržića, ali on nije bio dostupan.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare