Meštani sela čačanskog sela Lipnica su ogorčeni, jer, kako tvrde, treba da idu preko Čačka zato što je most u Slatini zatvoren za saobraćaj, da bi stigli do svojih parcela i ubrali useve s njiva. Prema rečima Predraga Milekića, koji ima dva i po hektara pod kupusom, zbog gradnje Moravskog koridora ne može da pređe most.

„Interesuje me kako prelaze šleperi sa šoderom, a mi sa traktorima ne možemo“, pita se Milekić.

Na našu konstataciju da je most oštećen, te da mu nedostaje jedan stub, on odgovara:

„Kako je onda za izvlačenje peska i šodera bezbedan? Slušamo priče o ulaganju u infrastrukturu, pa što ga ne srede? Nije naša porodica jedina koja se bavi povrtarstvom iz Lipnice. Ima sijaset ljudi koji žive od poljoprivrede. Treba da idem oko Čačka osamdeset kilometara, da kružim da bih posekao kupus. To je bruka i sramota. Čim mi odemo s lica mesta, šleperi prolaze“, tvrdi on za Nova.rs.

Aco Kondić, koji živi nadomak mosta u Slatini koji spaja regionalni s magistralnim putem Čačak – Kraljevo, potvrdio nam je da šleperi nesmetano idu preko mosta.

„Zvali smo saobraćajnu policiju da izađu na teren i obećali su da će to učiniti. Ono što znam je da neki meštani tokom noći izvlače pesak i šljunak“, ispričao nam je Aco Kondić.

Iz svega toga se da zaključiti da nisu isti aršini za sve. Namučeni poljoprivrednici moraju da obilaze kao kiša oko Kragujevca do svojih njiva, a kad se radi za potrebe države sve može. I da prelaze šleperi čija je težina preko 3 i po tone.

Naša redakcija je pozvala JP „Gradac“ koje je zaduženo za infrastrukturne projekte da nam daju odgovore na pitanja. Direktor Milan Bojović kaže za naš portal da je most zabranjen za saobraćaj. Na konstataciju da šleperi prolaze bez dozvole, Bojović nam je potvrdio tu informaciju.

„Policija mora da reaguje i da spreči eventualnu nezgodu. Ako to ne bude zaustavljeno na taj način, moramo staviti fizičku prepreku. Mnogo je manji problem da pređu ljudi traktorom, a ne šleperom“, objasnio je Bojović.

Na pitanje da li se planira rekonstrukcija tog mosta zbog problema poljoprivrednika i generalno saobraćaja direktor JP’Gradac’ odgovara potvrdno.

„I nama taj most treba zbog preduzeća ‘Moravac’ koji prevozi smeće. Planiramo, međutim, to je ogromna investicija. Neophodno je da se uradi projekat, dobiju dozvole i sve to ne može da bude brzo. Treba mnogo sredstava i ne znamo koliko vremena to može da potraje. U kontaktu smo s ‘Koridorima’ da nam pomognu. Oni su tvrdili da ga ne koriste, međutim i mi smo ih snimili da prelaze. Izvodili smo skoro i projektante da nam daju svoju ocenu da li ima smisla popravljati ga, ili graditi novi. Konstrukcija je loša, jedan stub je pao, a nekoliko je napuklo. Svaka veća voda ga, zbog drveća i granja koji idu rekom, oštećuje. Teško je to očistiti, a svaka kiša je novi rizik. Zato apelujem da se ne ide tim putem, jer nam je najvažnija bezbednost sugrađana“, zaključio je Bojović.

BONUS VIDEO: Most na Savi stao na put „Beograda na vodi“: Rušenje samo što nije počelo

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare