Sistem gradskog prevoza u Beogradu ne funkcioniše i u to su uvereni svi – i građani Beograda i gradonačelnik Aleksandar Šapić. Problemi se u krug samo ponavljaju, a kad se saberu na jednom mestu, čuje se to da bi, da građani plaćaju prevoz, imalo novca da se on reši. S druge strane, građani kažu da bi prevoz plaćali kada bi on funkcionisao. Da je krajnje vreme da se nešto po tom pitanju uradi, niko ne dovodi u pitanje, ali ono što mnogi dovode u pitanje jeste ono što se sada planira sa GSP-om. Posle svih Šapićevih verzija, rešenja i pogađanja koliko će koštati dnevna karta za prevoz u Beogradu, mnogi se pitaju da li bi bilo koja predočena verzija rešenja prevoza u prestonici bila izvodljiva.

O tome su u emisiji „Probudi se“ govorili saradnik za planiranje saobraćaja Centra za lokalnu samoupravu i stručnjak u toj oblasti Gradimir Stefanović i narodni poslanik Đorđe Miketić, koji je u stranci Zajedno nedavno izabran i kao kandidat za gradonačelnika na narednim izborima.

Pročitajte još:

„Ja sam 45 godina profesionalac sa internacionalnom karijerom i ne mogu u svojoj glavi da smestim kako bi to sve trebalo da izgleda. Prvo, to su dva nezavisna sistema. Kako naplaćujemo prevoz je jedna komponenta, a kolika je cena prevoza je pod kontrolom Grada i Grad može da pravi rasprodaje kao polutke u Lidlu i narod će to pozdraviti. Ali sa druge strane, kako će to da funkcioniše i koliko je sistem održiv, to je veliko pitanje i tu se igramo sa velikim stvarima poput elastičnosti prevoza, odzivu putnika… Vi u Lidlu rasprodate meso i gotovo, posle toga ga više nema. Svi kupili za upola cene, malo se tukli, ali kupili. Ovde vi treba da obezbedite jedan održivi sistem na duži period, koji će verovatno da sa tim cenama privuče najmanje 20 odsto više putnika. Gde su vam kapaciteti, ko će to da radi i kojim parama ćete da platite tih 20 odsto više?“, naveo je Stefanović.

Niža cena bi, prema njegovim rečima, privukla, recimo, vlasnike automobila koji su bili na ivici odluke da li da idu prevozom, kao i one koji putuju recimo jednu, dve stanice i do sada su išli pešaka.

Građani da plate, pa će gradski prevoz biti bolji? Đorđe Miketić i Gradimir Stefanović
Foto: Nova

„To je jedna ozbiljna oblast koja se zove mobility management i vi ovako to gubite. Vi ste sa ‘naval’te narode’ ušli u neku situaciju iz koje treba i da izađete“, istakao je Stefanović i naveo da je odluka populistička.

Poslanik Đorđe Miketić je istakao da je Beograd u apsolutnom rasulu, budući da nema ni studije ni plana.

„Sve odluke koje se donose preko kolena i preko noći bez ikakvog plana i studije ne smeju da se rade. Gradovi su sistemi spojenih sudova. Mi možemo da se bavimo detaljima ovog plana, ali ovakav princip donošenja odluka je nedopustiv i napraviće haos u gradu“, istakao je Miketić.

Celo gostovanje pogledajte u videu na vrhu vesti.

BONUS VIDEO Kako će izgledati novi sistem javnog prevoza u Beogradu?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare