Foto: N1

"Kafe bar 16 "je socijalno preduzeće koje je osnovao Centar za integraciju mladih sa ciljem da se ovde obuče i zaposle mladi koji žive i rade na ulici kada napune 16 godina i izgube mogućnost boravka u Svratištu za decu. Opstanak ovog kafea bio je ugrožen posledicama pandemije. Zbog toga je organizovana "crowd funding" kampanja, u okviru koje je za osam dana prikupljeno milion i dvesta hiljada dinara.

Albert ima devetnaest godina. Kada je napustio Svratište za decu, u kafe baru 16 prošao je kroz obuku za konobara i barmena. Postao je sam svoj čovek. Paralelno završava večernju školu za kuvara i radi kao konobar.

„Posao u 16-ici mi omogućava da sebi iznajmim stan i da krenem da živim stamostalno da ne moram da razmišljam gde ću sutra da prespavam. Moji drugari su oduševljeni, dolaze posećuju me i srećni su što sam ja počeo da radim ovde. Dolaze ovde, sedimo zajedno, igramo pikado, pijemo kafu, sokove, šalimo se“, kaže Albert.

Pored osnovnih konobarskih i barmenskih veština – kako se nosi ajncer, priprema kafa ili koktel mladi ljudi koji ovde dolaze uče i kako da rade u programu koji se koristi u ugostiteljstvu, ali i to nije sve.

„Mi sa njima radimo puno – matematika, srpski, engleski, dosta radimo na tim komunikacionim veštinama. Osnovna ideja nije samo da im pomognemo da nađu posao već i da se integrišu u društvo i da se na neki način zajedno sa njima borimo protiv diskriminacije na koju stalno nailaze i da im pružimo priliku da izađu iz tog začaranog kruga siromaštva u kojima većina njih živi zajedno sa svojim porodicama“, ističe Dušan Jordović iz Kafe bara 16.

Foto: N1

Zatvaranje kafea na dva meseca, a potom rad u smanjenom kapacitetu posledice su epidemije koronavirusa, koje su doveli opstanak Bara 16 u pitanje. Zbog toga je pokrenuta kampanja prikupljanja novca u okviru koje je za osam dana prikupljeno milion i dvesta hiljada dinara.

Plate zaposlenih i eventualno zapošljavanje novih mladih ljudi tokom naredne godine biće moguće zahvaćujući „crowdfunfingu“.

„To u suštini znači grupno finansiranje. To znači da veliki broj pojedinaca određenim novčanim sredstvima želi da podrži neki projekat ili inicijativu. Postoje četiri forme crowdfundinga, ovde kod nas su najpopularinije – donacijski, preko platforme donacije.rs i nagradni crowdfunding, koji je ovde najpopularniji bio, a to je kada za uzvrat kada za određena novčana sredstva dajete svoj proizvod, uslugu ili ideju onome ko vaš projekat podržava“, navodi Dušan Vulović, iz agencije Brodoto, koji je mentor i konsultant na razvoju crowdfunding kampanje #Podrži16.

Foto: N1

U kafe baru 16 kroz obuku za rad u kafiću je prošlo do sad 40 korisnika Svratišta. Zahvaljujući donacijama prikupljenim kroz crowfunding kampanju #Podrži16, u toku naredne godine, praksa ili zaposlenje, obezbeđena je za nove mlade ljude.

BONUS VIDEO:

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar