Foto: Privatna arhiva

Kragujevčani koji  za ostvarivanje svojih socijalnih prava treba  da dostave dokumentaciju službenicima u Centru za socijalni rad ili da se informišu u vezi sa svojim problemima, to moraju da urade iz dvorišta, preko prozora. Naime, u kragujevački Centar ne može svako da uđe, a građane na vratima  dočekuje portir, koji ih u skladu sa potrebom zbog koje dolaze, upućuje na određeni prozor. 

U kragujevačkom Centru za socijalni rad „Solidarnost“,  službenici  i socijalni radnici, sa građanima razgovaraju  kroz prozor,  ušta se uverila i naša ekipa. Vidimo ljude koji se propinju na prste, kako bi službenicima dostavili dokumentaciju ili čuli odgovor  iz kancelarije.

Ovakvom situacijom danas je bila zatečena  samohrana majka Mihaela Debić, koja je, kaže, došla  samo da se informiše. Ona za Nova.rs svedoči, da je prvo morala da razgovara sa portirom, koji ju je uputio da ide „ispred tog i tog prozora“.

Mihaela Debić Foto: Aleksandra Petrović/Nova.rs

„Kada sam došla, bila je pauza i bilo je dosta nas koji smo tu  nekim svojim poslom. Portir nas je jednostavno razvrstavao i upućivao na prozor jedan, prozor dva i tako redom, kao kada vas upućuju na šaltere“  pojašnjava Mihaela svoje iskustvo.

Ova samohrana majka, kaže da je bila šokirana situacijom u kojoj se našla, kao i ljudi koji su bili oko nje.

„To je potpuno neprimereno, jer su ljudi svoje lične probleme morali da govore pred svima nama. Prozori su otvoreni ‘na kip’ tako da su se propinjali na prste da ubace  dokumentaciju,  a uz sve to, pošto imamo maske moramo i da se dovikujemo kako bi nas razumeli. Meni lično nije bilo prijatno što sam pred drugim ljudima morala da pričam o svojim ličnim problemima“ žali se Mihaela.

Foto: Aleksandra Petrović/Nova.rs

Ona napominje da od portira nije dobila nikakvo zvanično objašnjenje već samo informaciju ispred kog prozora  treba da sačeka. Takođe dodaje i da je primetila jednu službenicu koja je izlazila ispred zgrade i obavila razgovor sa svojim strankama napolju, napominjući da je to bio izuzetak, jer je, kaže,  mnogo više ljudi sa službenicima razgovaralo kroz prozor.

Ispred drugog prozora, vidimo  ženu koja čeka sa hrpom papira u rukama.  Vidno  iznervirana, kaže da se zove Snežana i da je došla da preda dokumentaciju za tuđu negu koju prima za bolesno dete.

Foto: Aleksandra Petrović/Nova.rs

„Ovo je bezobrazluk, čekam već pola sata i smrzavam se. Grozno se osećam, kao da nismo u 21.veku“ ljuti se ona.

Međutim, osim građana koji čekaju ispred prozora, postoje i oni koji „sa papirima“ ulaze u zgradu. Kratko smo razgovarali sa Ivanom, koja nam potvrdjuje da „ima zakazan termin“  i da je već nekolio puta  dolazila  u Centar za socijalni rad zbog svojih problema, te da je svaki put razgovor imala u kancelariji.

Centar: Zvaničan odgovor daćemo kada nam odobri Ministarstvo

Odgovore  na primedbe građana koji za ostvarivanje prava iz oblasti socijalnih usluga i davanja, čekaju ispred prozora  i koji smatraju da su im zbog toga povređena prava  na poverljivost ličnih podataka, zatražili smo od direktora Centra za socijalni rad, ali nam je rečeno da za zvanične odgovore  moraju da dobiju odobrenje iz nadležnog Ministarstva za rad zapošljavanje  boračka i socijalna  pitanja.

Foto: Privatna arhiva

Međutim, do objavljivanja ovog tekst, nismo uspeli da dobijemo odgovore zbog čega Centar za socijalni rad,  sa strankama razgovara  ’’kroz prozor’’ i  zašto je uvedena takva praksa.

Naš portal nezvanično je saznao da je komunikacija sa građanima preko prozora počela spontano još ovog leta, kada je u Kragujevcu proglašena vanredna situacija, a kao razlog navode ’’uske i male hodnike u kojima nema prvetrenosti’’.  Takođe, od našeg izvora iz Centra za socijalni rad saznali smo i da se svi ’’delikatni  slučajevi’’ rade u samoj zgradi, a da se kroz prozor samo preuzima dokumentacija za ostvarivanje materijalnih davanja, kao i dostavljanje određenih potvrda.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare