Čačak saobraćaj Foto:Miloš Lukić

Direktor "Puteva Srbije", Zoran Drobnjak već duže vreme najavljuje uvođenje naplate putarine za teške kamione i na magistralnim putevima kako bi se obezbedio dodatni novac za njihovo održavanje. Medjutim, udruženja prevoznika se tome protive navodeći da bi to bilo neustavno i ugrozilo bi poslovanje transportnih firmi. Zbog toga najavljuju proteste i blokade ako se odluka usvoji.

Transport robe od početka epidemije koronavirusa drastično je poskupeo, a same transprotne firme nalaze se u velikim problemima. Zbog toga je najava naplate putarine na magistralnim putevima uznemirila domaće transportere.

„U Evropi se nigde ne naplaćuje osim u Nemačkoj gde se naplaćuje putarina, ali samo za strane prevoznike kako bi oni koristili auto-puteve kako ne bi pravili gužve na regionalnim putevima. U ostalim zemljama Evrope se nigde ne naplaćuje“, navodi Ljubinko Zlatić, iz udruženje prevoznika MDT system.

„Iako imamo najskuplje putarine prevoznici kažu da koriste auto-puteve, a da se oni koji to ne čine lako mogu sankcionisati delovanjem policije i inspekcija. Osim toga, podsećaju i da privreda i svi građani već kroz razne poreze izdavajaju novac za putnu mrežu.“

Dragan Čakarević Foto:Ljubica Sokić/Nova.rs

„Što se tiče putarina one su već naplaćene kroz naftu, kroz registraciju i mislim da bi trebalo biti obazriv pri uvođenju novih nameta. Svi ozbiljni, veliki prevoznici, koriste auto-puteve. Moja firma ne ide magistralu osim ako nema potrebu da vrši utovar ili istovar u Gornjem Milanovcu. Treba voditi računa i o transrterima zato što putarine nisu ni malo jeftine. Moramo sačuvati transport jer ovu robu neko treba i da izveze iz Srbije, a ako nemamo pomoć i razumevanje teško ćemo opstati, jer svedoci ste da cena energenata raste svaki dan“, upozorava Dragan Čakarević, Savez transportera i logističara, vlasnik firme Eurolajn.

PROČITAJTE JOŠ

Prevoznici smatraju i da bi evenutalno uvođenje putarine na magistralama bilo protivustavno i da bi to bila kap koja bi ih naterala da organizuju proteste i blokade.
„Ovaj namet bi dodatno opteretio građane i privredu i sigurno će uticati na poskupljenje proizvoda. Mi već duže vreme razmišljamo da stanemo sa radom, nisu u pitanju samo putevi, već i Naftna industrija Srbije, tu su porezi, razna ograničenja, tu je Agencija za bezbednost saobraćaja. Ne preostaje nam ništa drugo nego da sve kamione isteramo na put i da ih ostavimo, da vidimo koga će da kažnjavaju, kome će da naplaćuju silne dažbine i šta će da rade. Mislim das u pojedinci preučili, da misle da sve kroz poreze i namete reše sve problem u državi, a ne kroz rad i stvaranje novih vrednosti“, smatra Ljubinko Zlatić.

Iz Puteva Srbije podsećaju da je u toku izrada studije opravdanosti naplate putarine i modela kako bi se to vršilo, a da li će ona zaživeti konačnu reč daće Ministastvo saobraćaja i Vlada Srbije. To se prema niihovim rečima, sigurno neće desiti pre izbora.  

BONUS VIDEO: Protest radnika BAS-a zbog neisplaćenih zarada i uslova rada

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare