Aleksandar Šapić, vozač autobusa, spot, predizborna kampanja
Aleksandar Šapić Foto: Pritnscreen

On vozi autobus, takođe pere ulice, ali i pomaže majkama sa bebom... Ne, nije to neki superheroj, već Aleksandar Šapić, naprednjački kandidat za gradonačelnika Beograda. Kao i u politici, tako se i u promotivnom spotu pojavljuje u raznim ulogama, nije mu teško da se "transformiše". Međutim, dok Šapić u kampanji koristi autobus GSP-a, zaboravlja se činjenica da to isto preduzeće tokom vlasti SNS-a bukvalno grca u dugovima.

Autobus GSP-a kreće sa stajališta, muškarac koji kasni dotrčava i počinje da udara po vratima autobusa, a vozač koji je imao strpljenja da sačeka putnika ukazuje se u liku Aleksandra Šapića.

„Ključ uspeha je da vidite stvari očima drugih ljudi, čak iako ponekad imamo nesuglasice i nesporazume“, kaže naprednjački kandidat za gradonačelnika u spotu.

Snaga grada su ljudi koji pomažu jedni drugima, poručuje se u spotu Aleksandra Šapića.

Međutim, ono što Šapić ne navodi u svom spotu dok glumi vozača autobusa jesu dugovanja GSP-a.

Skoro šest milijardi dinara iznosiće dugovanja ovog javnog preduzeća do kraja ove godine, odnosno 5,7 milijardi dubara predviđeno je dugovanje rebalansom plana. Kako je ranije objavio Centar za lokalnu samoupravu, GSP je samo u oktobru dugovao dobavljačima 4,84 milijardi dinara, gde je čak dve milijarde dugovala kpmpaniji NIS za gorivo.

Mnogi krivce za ovakvo stanje GSP-a vide u neznanju i bahatošću onih koji vode firmu i Grad Beograd. Naime, kada se pogleda šta nakon svih ovih godina vlasti SNS-a u Beogradu ostaje u GSP-u, to su ogromni dugovi.

Nakon rebalansa budžeta, Grad je subvencijama „zakrpio“ rupe menadžmenta firme, ali je brod zvani GSP nastavio da tone.

Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu ranije za Nova.rs ocenio da se takvim poslovanjem gura celokupna privreda Beograda u provaliju.

„Ovakvim katastrofalnim poslovanjem GSP-a ne samo da se ugrožava javni prevoz u Beogradu, već se beogradska privreda vuče na dole, jer veliki broj privatnih preduzeća zavisi od urednih izmirivanja obaveza od strane GSP“, rekao je on.

Da se GSP već godinama degradira potvrdila je i Marina Lipovac Tanasković, koja je ispred tima Vladete Jankovića zadužena za pitanja saobraćaja u prestonici.

„Ne postoji samo jedan problem u ovoj firmi, više međusobnih činilaca se tu prepliće. Gradska saobraćajna preduzeća ne mogu biti profitabilna, to je slučaj i u drugim zemljama, ali kod nas je to degradirano do te mere da su vozila stara, nisu komforna, niti se mnogo ulaže u GSP. Pored toga, mi imamo loš ugovor sa Busplusom, gde oprema koja se iznajmljuje neće ostati u vlasništvu Grada nakon isteka ugovora“, istakla je ona za Nova.rs.

Dodala je i da je veliki problem to što se novac izvlači iz firme, ali i to da GSP vode nestručni ljudi.

„Oni koji bi trebalo da optimizuju saobraćaj, da se bave novim linijama, pobošljanjem saobraćaja, svi oni nažalost imaju kupljene diplome. Sa druge strane, oni koji znaju da rade posao bivaju degradirani. Dakle, ugovor je problematičan, ali i loš menadžment što skupa daje ovako loše rezultate GSP“, rekla je ona.

Inače, na probleme u GSP-u ranije su upozorili i pojedini sindikati. Tako je Nebojša Mitrović iz sindikata vozača GSP napomenuo da su plate i dalje loše, a da je tek nedavno isplaćena solidarna pomoć iz prošle godine, ali da to ne rešava ključni problem – puno posla, za malo novca.

„Plate nam nisu dovoljne da preživimo, vidite da svakog dana rastu cene. Puno rada je za malo para, a ništa naročito se nije promenilo od naših prošlih zahteva. Nedavno je uplaćena solidarna pomoć iz prošle godine, ali to nije dovoljno“, rekao je Mitrović za Nova.rs.

Dok Šapić, kandidat Srpske napredne stranke, koristi javni prevoz da bi se promovisao u javnosti, ostaje nam samo da pogledamo rezultate rada njegove stranke i posledice po GSP.

Dakle, dugovanja dostižu rekordan iznos, a Šapić za to vreme koristi autobus GSP-a u svojim izbornim spotovima. Međutim, kakva se poruka šalje, ostaje nam da sami protumačimo.

Pere ulice, pomaže majkama sa bebom

Nije autobus GSP-a jedina interesantna stvar u Šapićevom spotu, već i njegova mogućnost „transformacije“, na šta je i navikao u političkom životu.

Šapić se tako pojavljuje kao perač ulice koji pomera crevo kako ne bi razdvojio mladi zaljubljeni par, ali i kao neko ko pomaže majkama sa bebom na ulici. Prosto neko bi pomislio da je Šapić „čovek za sve“, ali da li je?

Bonus video – Nova.rs u potrazi za fakultetom na kojem je doktorirao Aleksandar Šapić

Pratite nas i na društvenim mrežama:
Facebook
Twitter
Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare