Iza ove igre stoji tim koji je dospeo do finala konkursa OTP banke - Generator EDU. Mnogi od nas su naučili šta je hipoteka igrajući „Monopol“, savladali geografiju uz „Riziko“ i razvili logiku kroz „Kluedo“. A šta će deca naučiti igrajući „Zmajevo gnezdo“?
Dok bacaju kockicu i pomeraju figure, deca zapravo najlakše i najzabavnije usvajaju nova znanja. Društvene igre ne uče samo pravilima – one razvijaju razmišljanje, snalažljivost, planiranje i donošenje odluka pod pritiskom. Kada su dobro osmišljene, kao što je to slučaj sa igrom „Zmajevo gnezdo“, postaju pravo malo edukativno čudo – zabavno, dinamično i nezaboravno.
Društvena igra „Zmajevo gnezdo“ je rezultat saradnje Udruženja „ART MOST“ iz Novog Sada i Clever International School. I, kao i svaka dobra ideja – nije nastala slučajno.
Naime, OTP banka je krajem prošle godine raspisala osmi ciklus svog najnagrađivanijeg programa Generator. Ovaj ciklus fokusiran je na pronalazak inovativnih ideja s ciljem
unapređenja finansijske pismenosti među decom i mladima, pa sada simbolično nosi naziv Generator EDU. Tako se rodila ideja za ovu edukativnu društvenu igru koja je u snažnoj
konkurenciji i među čak 113 prijava postala jedan od finalista, a evo i zašto.
Srbija i četiri države u našoj neposrednoj blizini – Mađarska, Austrija, Makedonija i Bosna i Hercegovina. U njima pet različitih valuta. Ovako izgleda tabla, glavni rekvizit „Zmajevog gnezda“. Igrači dobijaju uloge Gradonačelnika sela koje teroriše Zmaj – zahteva od meštana da prikupe 100 kilograma zlata kako bi selo ostalo bezbedno. Igrači imaju jedno rešenje – da putuju i posećuju različita lokalna sela prikupljajući tako novac u različitim valutama. Cilj? Odlazak u banku kako bi zamenili novac kako bi kupili dovoljno zlata. Pred igračima se nalazi niz odluka koje treba da donesu promišljeno – mogu odlučiti da kupe zlato van banke, u potrazi za boljom cenom, ali time preuzimaju i veći rizik u slučaju greške. Uz ovu igru, namenjenu pre svega učenicima od četvrtog do šestog razreda osnovne škole, deca mogu na zabavan način da nauče kako valute funkcionišu u različitim zemljama i zajednicama, kako se kursevi menjaju, šta utiče na te promene, kako se procenjuje vrednost valuta i koje su prednosti različitih valuta unutar jednog regiona. Pored toga, uče razlike između finansijskih organizacija, što im u budućnosti može pomoći da donose mudrije finansijske odluke, ali i kako se matematika primenjuje u „stvarnom svetu“. Uz to, igra promoviše i analitičko razmišljanje, timsku saradnju i strateški pristup, jer akcije igrača utiču na kretanje kursa valuta. Benefiti koje imaju nastavnici? Lako uvode teme koje su ponekad deci teške za razumevanje.
Prema rečima Rebeke iz Clever International School, ideja je nastala iz želje da se deci na interaktivan način približe finansijski pojmovi i da im se pokaže da nisu toliko strašni, posebno ako se uče kroz igru.
„Naš projekat čini posebnim to što dve organizacije rade zajedno – „ART MOST“ pruža kreativnost, dok Clever International School ima veliko iskustvo u radu sa decom. Pored toga što je zanimljiv, projeket je osmišljen po principu „odštampaj i igraj“. Drugim rečima, lako je dostupan svima. Smatramo da je bitno približiti deci, od malih nogu, osnove finansija da bi u budućnosti donosila smislenije odluke“, kaže Rebeka.
U slučaju da „ART MOST“ i Clever International School budu jedni od dva pobednika konkursa Generator EDU, ova igra bi postala lako i besplatno dostupna za srpske škole i ljubitelje društvenih igara. Svi materijali za igru, kao i uputstvo za nju, bili bi dostupni za preuzimanje na web-sajtu. A u budućnosti? Igra bi mogla da preraste granice Srbije i postane deo učionica širom Evrope – sa različitim izdanjima i valutama, ali istom misijom: da finansijsko znanje postane dostupno i zabavno.
OTP banka pokrenula je ovogodišnji ciklus Generatora s ciljem da prepozna, podrži i omogući realizaciju ideja koje menjaju način na koji deca uče o novcu. Onih koje se naslanjaju na postojeće obrazovne programe osnovnih i srednjih škola s potencijalom da se implementiraju kroz nastavne i vannastavne aktivnosti, kao i onih čiji kreatori razmišljaju šire od prostora učionice, a u pravcu neformalnih inovativnih obrazovnih praksi i digitalnih rešenja.
Najbolji radovi biće nagrađeni iz fonda od 2 miliona dinara, i to u dve kategorije – prosvetni radnici će dobiti 200.000 dinara lično, dok je za realizaciju projekta u školi predviđeno dodatnih 800.000. U kategoriji za startape i organizacije biće dodeljeno milion dinara za dalji razvoj i primenu rešenja.
Pored toga, finalisti stiču i dodatnu vidljivost – njihovi projekti biće predstavljeni putem sajta Generator, društvenih mreža i tradicionalnih medija, u organizaciji i o trošku OTP banke. Dodatnu vrednost programu daje i činjenica da je dobio saglasnost Ministarstva prosvete Republike Srbije, a realizuje se uz podršku organizacije Dostignuća mladih, koja ima bogato iskustvo u finansijskom obrazovanju mladih.
OTP banka pokrenula je Generator 2017. godine s ciljem da kroz svaki ciklus pruži odgovor na neku od aktuelnih potreba društva. Do danas, Generator je podržao gotovo 100 sjajnih i
originalnih ideja, a broj prijava svakim ciklusom raste, što jasno ukazuje na to koliko je ovaj program potreban inovatorima. Osvojene četiri prestižne nagrade samo potvrđuju njegov status i uspeh. Generator je više od konkursa – on je simbol inovacija, održivosti i pozitivnih promena koje oblikuju našu budućnost.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar