Dragoljub Bakić Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

Arhitekta Dragoljub Bakić ocenio je da je početak radova na beogradskom metrou bilo “kobajagi otvaranje” u predizborne svrhe, ali da je Makiško polje napadnuto i da je postojeći plan izgradnje metroa “besmislica” koja se mora sprečiti. On je kazao da će prva prilika da se to spreči biti na izborima u aprilu 2022. godine.

Bakić kaže da Makiš “napadaju” metro, kompanija Rio Tinto i naselje od 40.000 ljudi koje bi trebalo tamo da se gradi.

“Makiš je napadnut sa tri strane i vlast je rešena da ga osvoji, a mi smo rešeni da ga odbranimo”, rekao je Bakić u Danu uživo na N1. Ocenio je da je protest protiv izgradnje u ponedeljak bio uspešan i najavio da će “tek biti protesta”.

On je istakao da su još 1938. uspostavljene tri linije, odnosno pravca za metro koje se nisu menjale 80 godina.

Međutim, prvu liniju metroa su uradila dva pravnika i jedan ekonomista – jedan je najviši u rangu u državnoj službi, drugi je iz Vlade, a treći iz gradske uprave, rekao je Bakić, ne pominjući po imenu predsednika Aleksandra Vučića, ministra Sinišu Malog i zamenika gradonačelnika Gorana Vesića.

“Prva linija mora da bude od istoka na zapad, ne može da bude kako su ova gospoda uredila – da to bude kroz močvare Save i Dunava, da se vodi metro skroz pod zemljom”, rekao je arhitekta.

Bakić ističe da je to “besmislica” i da “etika inženjerstva” mora da to spreči.

“To ne sme da se dozvoli. Isuviše je ozbiljna stvar”, rekao je Bakić.

Kako je kazao, za “poslednjih 10 godina” od kako Beograd ima sadašnju vlast nisu urađeni nova železnička i autobuska stanica, most preko Save, most preko Dunava, poluprsten kroz Beograd, obilaznica oko Beograda, ni glavni kanalizacioni kolektor.

“Samo se zidaju kuće i kvadrati, a infrastruktura stoji. To je učinak ove vlasti, i to će zaustaviti saobraćaj u ovom gradu”, rekao je Bakić, koji smatra i da među inženjerima ima poslušnika vlasti koji neće da se pobune protiv toga.

Upitan da prokomentariše izjavu Vesića da domaći inženjeri nisu radili “ni milimetar metroa”, Bakić podseća da je 1982. godine postojao gotov projekat za metro, kao i da je svojevremeno skupljeno 200 miliona dolara za njegovu izgradnju iz samodoprinosa.

“Ali smo nažalost pre 40 godina imali istu situaciju – gradonačelnika koji se nije bavio svojim poslom i zamenika koji je radio šta je hteo. I on je rekao da se taj projekat baci, a on je izmerio koracima general Ždanovljevu ulicu i rekao – ‘tramvaj’”, kaže Bakić.

Dodaje i da su najave da će se za osam godina napraviti dve linije “izborna priča”, i da 40 kilometara ne može da se izgradi za manje od 20 godina, a da sada ne postoje ni gotovi projekti.

Ističe da ako se linije metroa urede pogrešno, onda će i razvoj grada biti pogrešno određen, a po sadašnjem planu “prvih pet stanica metroa će da ide kroz njive i kukuruze”.

“Ali tu je metro nevažan, važno je to naselje koje treba da ima 4,5 miliona kvadrata, jer njima se osladilo. Prošao im je Beograd na vodi, prodaje se po 10.000 evra kvadratni metar, zašto to ne bi napravili duplo veće. Opet će da se prodaje u kešu. A šta će da se desi sa vodoizvorištem – upropastiće se”, rekao je Bakić.

BONUS VIDEO: Protest na Makišu zbog izgradnje metroa

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare