Deca sa zastitnim maskama idu u skolu
Foto:EPA-EFE/FELIPE TRUEBA

Unija sindikata prosvetnih radnika Srbije upozorila je u saopštenju da se zaposleni u školama suočavaju sa konkretnim problemima u organizaciji nastave, a da u pravilnicima i predlozima koje je prosledilo Ministarstvo prosvete nedostaju ključne informacije. Zato su ponudili analizu problema sa kojima se direktori, nastavnici i ostali zaposleni u prosveti suočavaju desetak dana pred početak školske godine.

Pročitajte još:

Unija sindikata prosvetnih radnika Srbije (USPRS) je u saopštenju pobrojala sa kojim se problemima suočavaju škole, a zbog manjka informacija u pravilnicima koje su dobili od ministarstva:

Planovi i programi kao i ishodi i ciljevi nisu revidirani i sažeti

„Obim gradiva koji se treba obraditi nije preciziran od strane Ministarstva, te je nemoguće u okviru zadatog broja časova preći sve ono što je do sada rađeno. Ministarstvo je obavestilo škole da je promena Planova i programa u završnoj fazi, ali nije precizirano kada će se završiti i po kom planu će se raditi sa učenicima.

Nedelju dana pre početka školske godine nastavnici ne mogu da naprave planove po kojima bi radili sa decom“, upozorava USPRS.

Škole nemaju uvid u sadržaj časova iz TV nastave

„Planom nastave na daljinu predviđena je TV nastava. Škole nemaju uvid u sadržaj ovih časova, te ne mogu znati da li će sva deca biti obuhvaćena istim nastavnim sadržajima“, kažu u USPRS.

Kako će raditi nastavnici koji predaju u više škola?

„Predlozima za organizaciju vaspitno obrazovnog rada, detaljno je do u minut obračunat rad svakog nastavnika ali nije pojašnjeno kako uskladiti rad nastavnika koji punu normu ostvaruju u dve, pa i tri škole.

Nastava za drugi ciklus obrazovanja (5-8 razred) predviđena je u poslepodnevnim satima za sve škole, uz skraćeno boravljenje dece u školi, ali produženo boravljenje nastavnika pre svega u čekanju da odrade zadatu
minutažu u nastavi“, saopštio je USPRS.

Deca sa zastitnim maskama idu u skolu
Foto:EPA-EFE/FELIPE TRUEBA

Nastavni plan i program je još u izradi

„Ministar je govoreći o početku školske godine rekao da nastavnici koji rade sa decom u školama, neće raditi i na E platformama, da bi poslednjim predlozima obavezao nastavnike da dosadašnje časove dopunske, dodatne nastave i sekcije pretvara u E časove uz tačno obračunate minute koji svaki nastavnik treba da provede uz računar (naravno svoj, jer škole nemaju dovoljnu količinu istih).

Takođe, potrebno je izraditi digitalne pripreme za čas koje bi bilo poželjno dostaviti roditeljima i učenicima, što samo po sebi nije mali posao ali je u ovom slučaju nemoguć, jer ne znaju koje nastavne jedinice treba obrađivati (Plan i program je u završnoj fazi)“, skreće pažnju USPRS.

Nedostajaće maske, viziri, rukavice

„Prostorne, tehničke i materijalne mogućnosti po školama u većim sredinama zahtevaju podelu učenika po odeljenjima i na tri grupe (Pravilnikom su predviđene dve).

Uz to, pomoćno tehničko osoblje je godinama smanjivano, a sada isto treba da u jednoj smeni u skladu sa propisanim merama očisti i do 800 kvadrata školskog prostora za minimalnu cenu rada.

Pri tome, od nastavnika se traži da u iskrenoj i transparentnoj komunikaciji sa roditeljima dođu do osnovnih potrošnih materijala za rad (maska vizir,rukavice…)“, naglašava USPRS.

Zakazala je tehnička priprema za pristup onlajln nastavi

„Učenici i nastavnici nisu tehnički pripremljeni za početak školske godine koja zahteva on line pristup nastavi. Ako će deca raditi od kuće postavlja se pitanje zašto roditelji nisu oslobođeni bar kupovine udžbenika. Udžbenike bi trebalo prebaciti u E oblik i postaviti ih na platforme koje bi bile dostupne besplatno i učenicima i nastavnicima a država bi trebalo da pokrije ovaj trošak izdavačkim kućama.

korona škole
Foto:EPA-EFE/JENS KRISTIAN VANG

Ne treba deliti odeljenja prvih razreda u osnovnim i srednjim školama

„Ako se već očekivao ovakav početak školske godine, trebalo bi da se bar odeljenja prvih razreda (osnovnih i srednjih) za koji je početak najstresniji, formiraju sa manjim brojem učenika i ne dele na grupe. Podela na grupe unosi konfuziju i u razredima koji već imaju iskustvo sa školom“, savetuje USPRS.

USPRS je ocenio racionalnim to što je ministarstvo „u ovakvoj situaciji“ odlučilo da podeli odgovornost sa školama, nudeći autonomiju u odlučivanju uz uvažavanje specifičnosti svake škole.

„Ako smo ravnopravni partneri u vreme epidemije, nema razloga da od sad ne budemo ravnopravni u dogovoru oko Nastavnih programa,odlučivanju o broju učenika u odeljenjima, donošenju zakonskih rešenja, izboru direktora, pravljenju strategije obrazovanja kad sve ovo prođe“, ocenjuju u USPRS.

„Ministarstvo nam je ovog puta pokazalo da škole ne služe za obrazovanje i vaspitanje nego za puko čuvanje dece i bez iluzije da sve ono što se dešava po školama ima za cilj da obezbedi bolju budućnost deci“, zaključuje USPRS u saopštenju.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare