Foto:Slavica Panić/Nova.rs

Posle zahteva sindikata "Sloga Bečejprevoz" u Užicu, da sa rukovodstvom razgovaraju o problemima radnika, 7. aprila je održan sastanak. Najavljene teme nisu razmatrane, jer je razgovor otišao u drugom smeru, što je za Nova.rs potvrdio i direktor "Bečejprevoza" u Užicu. Predstavnici sindikata su napustili sastanak kada im je, kako kažu, vlasnik firme rekao da može dovesti vozače iz Bečeja, platiti im smeštaj u Užicu, što su sindikalci razumeli kao ucenu i nametanje sile.

Predsednik sindikata „Sloga Bečejprevoz“ Zoran Kukanjac, uputio je 21.marta dopis menadžmentu firme, sa zahtevom da održe sastanak na kome bi razgovarali o definisanju isplata zarada, naknada i dnevnica kao i pravilnom evidentiranju prisustva na radu. „Bečejprevoz“, koji je sa gradom Užice početkom godine potpisao ugovor o javno privatnom partnerstvu, zapošljava oko 60 radnika od čega su 37 vozači.

Zoran Kukanjac Foto:Slavica Panić/Nova.rs

„Sindikatu Bečejprevoz“ ranije je pristupilo 25 radnika, što je menadžmentu poznato.

„Povod za održavanje sastanka bilo je to što se zarade ne isplaćuju u skladu sa zakonom. Karnet ne prikazuje realno vreme provedeno na radu, u obračunu zarada nema prikazanog noćnog i prekovremenog rada kao i rada državnim praznicima. Cena rada je minimalna a ne plaćaju se ni putni troškovi zaposlenima, što je zakonska obaveza poslodavca. Komunikacija između predstavnika sindikata i menadžmenta je, maltene, nikakva. Čak nisu hteli da zaprime dokument kojim smo tražili sastanak, pa smo morali da ga pošaljemo sa preporukom. Sastanak je ipak zakazan za 7. april“, kaže za Nova.rs predsednik sindikata „Sloga Bečejprevoz“ iz Užica, Zoran Kukanjac.

Foto:Slavica Panić/Nova.rs

Ono što se dešavalo od slanja zahteva do zakazivanja sastanka, predstavnici sindikata vide kao nevoljnost menadžmenta da do satanka dođe. Tražen im je dokaz reprezentativnosti sindikata i ali i pristupnice članova sindikata „Sloga Bečejprevoz“.

„Mi smo njima već dostavili da smo registrovan sindikat, kao i pristupnice radi obustave članarine, koje oni imaju. Utvrđivanje reprezentativnosti nije bila tema. ‘Sindikat Bečejprevoz’ pripada Udruženim sindikatima Srbije ‘Sloga’ koji je registrovan u skladu sa zakonom. Na samom sastanku, vlasnik ‘Bečejprevoza’ Duško Đurović, je pokazao elementarno neznanje ali i bahatost i nipodištavanja sindikata, ne uvažavajući predstavnike zaposlenih“, kaže predsednik sindikata „Sloga Užice“ Glišo Vidović koji je prisustvovao sastanku.

Razgovor, kako kažu sindikalci, ide u smeru u kome nema mogućnosti za ostvarivanje socijalnog dijaloga.

„Vlasnik ‘Bečejprevoza’ je rekao da, ako nećemo da radimo, on može da dovede ljude iz Bečeja u Užice, da im da duplo veću platu i da im obezbedi smeštaj. To je ono što me najviše pogodilo i posle čega nisam smatrao da ima razloga da dalje razgovaramo. Da ne bi prisustvovali daljem ponižavanju radnika koje zastupam, jer zbog osornosti i bahatosti vlasnika shvatamo da razgovor nema svrhu, obavestili smo ih da napuštamo sastanak. Rekli smo da ćemo za zaštitu prava zaposlenih zatražiti pomoć nadležnih institucija, pre svega Inspekcije rada. Kada smo to rekli on je odgovorio da to za njega ne znači ništa, te da je Inspekcija rada dolazila milion puta ali da se ništa nije desilo“, ističe predsednik sindikata „Sloga Bečejprevoz Užice“ Zoran Kukanjac.

Kukanjac kaže da u „Bečejprevozu“, kao vozač, radi od 2015. godine, od kada ovaj prevoznik za grad Užice vrši uslugu prevoza. Kaže da su plate uvek bile male i da su se obraćali poslodavcu radi poboljšanja uslova rada ali da pomaka uglavnom nije bilo. Boljim uslovima su se nadali potpisivanjem novog ugovora „Bečejprevoza“ sa gradom, od 4.januara ove godine, ali se opet ništa nije desilo. Sudeći po ovom događaju, situacija je još gora, sva obećanja su pala u vodu.

Šta se desilo i zbog čega nije došlo do predmetnog razgovora između predstavnika sindikata i poslodavca, pokušali smo da saznamo od direktora „Bečejprevoza“ u Užicu, Dragana Marijanovića.

Dragan Marijanović Foto:Slavica Panić/Nova.rs

Nije bio voljan da razgovara ali nam je potvrdio da se na sastanku nije raspravljalo o planiranim temama, te da je razgovor otišao u pogrešnom smeru.

„Njihovi zahtevi apsolutno nisu neostvarivi. Bez obzira što se sastanak tako završio, mi ćemo, kao kompanija, razmotriti da se tim zahtevima udovollji, jer su oni uglavnom formalne prirode. Suština je da li će im na listiću pisati noćni ili prekovremeni rad, ili nešto drugo, u bruto iznosu zarade nema nekih većih promena“, kazao je za Nova.rs Marijanović.

Izjavu vlasnika da užičke radnike može zameniti Bečejcima, Marijanović tumači kao njegovo neprihvatanje ucene od strane zaposlenih. Predstavnici zaposlenih, sa druge strane, to takođe tumače kao ucenu, ali od strane poslodavca ka njima.

Ovaj događaj, po svemu sudeći, samo je vesnik problema koji se mogu desiti u naredniha 25 godina, periodu koji je definisan ugovorom o javno privatnom partnerstvu između „Bečejprevoza“ i grada Užica.

Tim ugovorom lokalna samouprava nije štitila interese grada i Užičana već je ugovor potpuno prilagodila prevozniku, o čemu je Nova.rs ranije pisala. Pored toga što je vrednost ugovora, u odnosu na prethodni, uvećana za 40 miliona dinara na godišnjem nivou, prevozniku je na dve i po decenije ustupljeno besplatno korišćenje autobuske stanice, koja je u vlasništvu građana Užica. Prevoznik, ne samo da ne plaća zakup, već ubira i prihode od naplate stanične usluge drugim prevoznicima i peronskih karata, što je na mesečnom nivou milionska cifra.

BONUS VIDEO Vesna Ranković: Ko odgovara ako se povredite u javnom prevozu?

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare