Foto:Shutterstock

Krajem marta počeo je sa radom Kontakt centar republičkih inspekcija koji pokriva rad 44 inspekcije na republičkom nivou. Građani i privreda imali su priliku onlajn, ali i telefonom da prijave sve nepravilnosti koje su uočili tokom vanrednog stanja zbog pandemije i informišu se o svojim pravima i obavezama. Reforma inspekcija deo je ukupne reforme javne uprave koju u našoj zemlji podržava Evropska unija.

U ovom periodu, dnevno je stizalo preko 70 različitih prijava, a nadležnim inspekcijama prosleđena je skoro polovina od ukupno pristiglih predmeta, kaže Dragan Pušara, rukovodilac Jedinice za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor Ministarstva državne uprave i objašnjava šta se dešava kada pozovete.

„Naši operateri i analitičari će predstavku obraditi i proslediti nadležnoj inspekciji. Ono što je kvalitet više jeste to što podnosilac predstavke može da ostane anoniman, ali ukoliko se identifikuje, dobiće informaciju o sudbini svoje predstavke i biće obaveštavan elektronskim putem sve do ishoda inspekcijskog nadzora. U našem Kontakt centru trudimo se da građane jasno uputimo na nadležnosti ovih inspekcija. U svakom slučaju, kada je primimo, mi je prosledimo na odgovarajući nivo lokalne inspekcije, u zavisnosti o kom se gradu ili opštini radi“, kaže Pušara za N1.

Na isti način funkcioniše i saradnja sa privredom, objašnjavaju nadležni.

„Uvažavajući proglašenu pandemiju i potrebu za efikasnošću rada, Kontakt centar je počeo pre vremena da radi. On je značajan zbog toga što sada građani i privrednici mogu bez puno lutanja i gubljenja vremena, kao i bez poznavanja nadležnosti određenih inspekcija da brzo reaguju, prijave nepravilnosti ili nelojalnu konkurenciju i da Kontakt centar reaguje vrlo brzo dostavljanjem primedbi nadležnim inspekcijama na postupanje“, navodi državni sekretar Zoran Kasalović.

„Kada govorimo o reformama inspekcijskog nadzora, to ne treba da bude posmatrano samo u svetlu kažnjavanja onih koji ne poštuju standarde, već jednostavno kao priprema privrednika da u skladu sa savremenim standardima što bolje posluju i u skladu sa konkurencijom koju žele svi da razvijaju“, rekao je Bojan Stanić iz Privredne komore Srbije.

Kako je objavio N1, Evropska unija je sa tri miliona evra kroz mehanizam sektorske budžetske podrške finansijski podržala i modernizaciju inspekcijskog nadzora, a posebno izradu i objavljivanje kontrolnih lista svih republičkih inspekcija.

Sada svaki građanin i privrednik unapred, jednostavnim uvidom na web sajtu www.inspektor.gov.rs može da sazna koje zakonske propise njegov biznis mora da zadovoljava.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar