Foto:Dragan Mujan/Nova.rs

Domaćinstva u Srbiji su za nepune tri nedelje potrošila dve milijarde dinara na kupovinu zaliha u strahu od epidemije, piše "Politika".

Zbog rasta potrošnje od 20 odsto, svoje tržišno učešće najviše su uvećali veliki trgovinski lanci, a udeo malih radnji je opao.

U Srbiji se za vreme pandemije najviše kupuju brašno, šećer i toalet papir, a najbrojniji kupci su mahom starija domaćinstva, saopštila je kompanija „GfK“ koja se bavi istraživanjem tržišta, a prenosi Agrosmart.

Na listi najtraženijih proizvoda u protekle tri nedelje našli su se i smrznuto povrđe, konzervirana tunjevina, jaja, testenine, smrznuto pecivo i ulje. U istraživanju je analizirano 32 miliona kupovina u periodu od 24. februara do 15. marta.

Istraživanje je pokazalo da mlađa domaćisnstva i ona s većom kupovnom moći nisu pribegavala kupovini zaliha ni približno kolliko su to činila starija domaćinstva, kao i ona s manjom kupovnom moći.

Kupci iz Beograda i Vojvodine su nešto više trošili na zalihe nego domaćisntva u istočnoj i južnoj Srbiji.