Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, obišla je danas gradilište izgradnje železničkog vijadukta u okviru projekta modernizacije brze pruge Beograd-Budimpešta i tom prilikom istakla da će se na jesen sledeće godine od Beograda do Novog Sada putovati 27 minuta.
Mihajlovićeva je tom prilikom podsetila da se prethodnih trideset i više godina nije ulagalo u železnički saobraćaj, da sada to popravljamo jer zemlja napreduje onoliko koliko ulaže u svoju železnicu.
„Naši ciljevi su da sledeće godine na jesen do Novog Sada putujemo za 27 minuta bez stajanja, da započnemo što pre radove na trećoj deonici od Novog Sada do Subotice, kao i da do 2025. imamo završenu deonicu od Beograda do Niša”, kaže Mihajlović.
Kako je saopštio njen Kabinet, Mihajlović je navela da je Srbija tranzitna zemlja i da ćemo završetkom železničkog Koridora 10 postatio nezaobilazna ruta, jer smo za 300 kilometara kraći od Koridora 4 koji prolazi kroz Rumuniju i Bugarsku.
Dodala je da Koridor 10 znači povezivanje regiona sa jugom i Evropom i istakla da će sledeće godine početi radovi na izgradnji brze pruge od Beograda do Niša.
„Pored toga, započinjemo razgovore sa evropskim partnerima za brzu prugu od Niša do Preševa, radiće se i nastavak rekonstrukcije barske pruge, u koju se nije ulagalo od njene izgradnje. Radimo sa najboljim svetskim kompanijama i ulažemo ogroman novac u infrastrukturu“, rekla je Mihajlović.
Direktor “Infrastruktura železnice Srbije” Nebojša Šurlan kaže da se na ovoj deonici trenutno izvode radovi na tunelu i vijaduktu Čortanovci, te da je stepen realizacije 92 odsto.
„Kao investitor zadovoljni smo napretkom, u dnevnoj smo komunikaciji i sve rešavamo zajedno. Ubeđen sam da ćemo radove završiti u ugovorenom roku“, rekao je Šurlan.
Mansurbek Sultanov, direktor ogranka “Ruskih železnica” u Srbiji, koji izvode radove, zahvalio je na poverenju koje je ukazano ovoj kompaniji i rekao da su ponosni što mogu da učestvuju u velikim projektima i važnom koraku napred u istoriji Srbije.
„Ovaj projekat je značajan ne samo za Srbiju, već i za Balkan i Evropu. Zapravo, reč je o integrisanju srpskih železnica u panevropski koridor. Napravili smo lepu saradnju srpskih i ruskih firmi. Radi se i dispečerkski centar i zajedno ćemo rekonstruisati i barsku prugu“, rekao je Sultanov.
“Kao investitor zadovoljni smo napretkom, u dnevnoj smo komunikaciji i sve rešavamo zajedno. Ubeđen sam da ćemo radove završiti u ugovorenom roku”, rekao je on.
Mansurbek Sultanov, direktor ogranka “Ruskih železnica” u Srbiji, koji izvode radove, zahvalio je na poverenju koje je ukazano ovoj kompaniji i rekao da su ponosni što mogu da učestvuju u velikim projektima i važnom koraku napred u istoriji Srbije.
“Ovaj projekat je značajan ne samo za Srbiju, već i za Balkan i Evropu. Zapravo, reč je o integrisanju srpskih železnica u panevropski koridor. Napravili smo lepu saradnju srpskih i ruskih firmi. Radi se i dispečerkski centar i zajedno ćemo rekonstruisati i barsku prugu”, rekao je Sultanov.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare