Pruga Beograd - Budimpešta Foto: mgsi.gov.rs

Većim delom Kina, ali i Rusija, preuzele su radove, kreditiranje, ali delom i dokumentaciju koju je pripremila Evropska unija (EU) na nekim od najvažnijih projekata u Srbiji, a reč je o modernizaciji oko 400 kilometara železničkih pruga koje decenijama propadaju, prenosi danas Radio Slobnodna Evropa (RSE).

Pozivajući se na podatke o učešću EU u finansiranju modernizacije železnica u Srbiji, koje je dobio od delegacije EU u Srbiji, RSE navodi da je EU kroz bespovratna sredstva bila uključena u brojne projekte na modernizaciji železničkih pruga, za ključne i najduže deonice – ka granicama sa Mađarskom na severu i sa Severnom Makedonijom na jugu.

U delegaciji EU za RSE su rekli da su i dalje spremni da „finansijski učestvuju na važnom infrastrukturnom projektu izgradnje pruge izmedju Beograda i Niša“.

Tu napominju da su o tome razgovarali i sa zvaničnicima Srbije, koji medjutim kao partnera na ovom projektu – ističu Kinu.

U delegaciji EU kažu da je projekat pruge izmedju Beograda i Niša, čija je ukupna dužina 240 kilometara, medju ključnim inicijativama koje je su prepoznate kao deo Ekonomsko investicionog plana EU za Zapadni Balkan.

„EU veruje da može da ponudi najbolje moguće uslove za velike investicije poput ove. Ekonomsko investicioni plan za Zapadni Balkan, koji je predstavljen u Beogradu pre samo nekoliko dana (8. oktobra) odličan je okvir za našu buduću saradnju sa Srbijom na razvoju infrastrukture“, navodi se u pisanoj izjavi delegacije EU u Srbiji.

RSE, koji u opširnom tekstu pominje prugu Beograd-Budimpešta i druge projekte, navodi da mada se ističe da „različiti partneri doprinose ukupnom kvalitetu, u Srbiji se, u kontekstu modernizacije železnica, u prvi plan ističu projekti sa Kinom i Rusijom, kod kojih se modernizacija pruga realizuje kroz kreditna zaduživanja“.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar