Visoki troškovi Aerodroma Nikola Tesla razlog su zbog kojeg niskotarifni avioprevoznik Rajaner ne planira da leti iz Beograda, "ali nastavlja da prati srpsko tržište u potrazi za mogućnostima", piše portal Exyuaviation.
Kompanija Rajaner (Ryanair) u Srbiji održava letove iz Niša.
„Beogradski aerodrom je previše skup i nije opcija za nas u ovom trenutku. Nastavićemo da pratimo srpsko tržište. Ono je za nas interesantno i ako vidimo da njegov potencijal možemo da pretvorimo u profit, odlučićemo o daljem proširenju na to tržište. Verujemo da srpsko tržište ima veliki potencijal. Smeštanje aviona u Beogradu nije trenutno opcija za nas, ali razvoj sa Rajanerom se brzo dešava. Naravno, ovo ne znači da Rajaner neće nastaviti da proširuje svoju mrežu iz Niša i doprinosi rastu broja putnika“, naveo je ovaj avio-prevoznik, prenosi N1.
Portal Exyuaviation navodi da je konkurent Rajanera – Vizer (Wizz Air) nedavno stacionirao svoj četvrti avion u Beogradu.
Uprava aerodroma prethodno je zabeležila da tržište niskotarifnih prevoznika „predstavlja važan deo razvoja Aerodroma Beograd“.
„Na beogradskom aerodomu već postoji značajan broj letova niskobudžetskih avio-kompanija. Ipak, odluka o uvođenju letova za Beograd je na Rajaneru“, naveli su.
Portal navodi da Rajaner, u okviru bivše Jugoslavije, ima bazu u Zagrebu, a takođe održava operacije iz Podgorice, kada je reč o glavnim gradovima.
Regionalno gledano, aviokompanija ima baze u Budimpešti, Bukureštu i Sofiji, a uskoro će pokrenuti i letove za Tiranu.
Tokom predstojeće zimske sezone 2023/24, Rajaner će, kako se navodi, biti treći najveći niskotarifni prevoznik u Srbiji na osnovu raspoloživog kapaciteta sedišta, iza Wizz Air i Pegasus Airlinesa, ali ispred easyJeti norveškog Air Shuttle.
„Tokom zime, koja traje od 29. oktobra do 30. marta naredne godine, na prodaju je pušteno ukupno 36.636 sedišta. Održaće operacije od Niša do Malte i Beča, dok su usluge za Stokholm Arlandu smanjene na sezonske letnje letove“, navela je kompanija.
Er Srbija je nedavno navela da nije važno da li konkurencija Rajaner ili Wizz Air.
„Nema mnogo aerodroma na Balkanu na kojima se ove niskotarifne avio-kompanije takmiče jedna protiv druge. U Zagrebu, što se tiče niskotarifnih prevoznika, dominira Rajaner. U Beogradu je to Wizz Air. Tržišta zemalja bivše Jugoslavije još nisu zrela. Avio-kompanije to vide i ne žele da se upuštaju u direktan izazov kroz stimulisanje cena“, navela je Er Srbija, prenosi portal Exyuaviation.
BONUS VIDEO: Let kasnio, a da li će ikada odšteta