Proizvodnja automobila "500L" u kragujevačkoj fabrici "Fijat Krajsler automobili Srbija" (FCA) je obustavljena do 12. aprila, do kada su radnici na plaćenom odsustvu, a u fabričkom sindikatu očekuju da će se za mesec-dva znati konkretno kakav je Fijatov plan za tu fabriku.
„Izvesno je da ćemo za mesec-dva dobiti informaciju od Fijata kakva je projekcija plana, odnosno šta i kako dalje“, rekao je Beti predsednik Samostalnog sindikata FCA u Kragujevcu Saša Đorđević.
Radnici FCA u Kragujevcu su od početka ove godine uglavnom kod kuće, na plaćenom odsustvu, jer rade samo dva-tri dana u mesecu.
Đorđević je rekao da se očekuje neko prelazno rešenje kako bi se bar prepolovilo vreme koje radnici provode kod kuće, umesto u fabrici.
On je naveo da je u nezvaničnim razgovorima sa ljudima koji su direktno ili indirektno vezani za Fijat čuo da postoji mogućnost da se u Kragujevcu proizvodi električni model vozila „Fijat panda“.
Takva opcija međutim, kako je rekao, nije pomenuta u zvaničnom razgovoru koji su predstavnici sindikata imali sa premijerkom Anom Brnabić pre oko mesec dana.
„Od nje smo čuli da Fijat ostaje u Kragujevcu i Srbiji, kao i da se sve ostale stvari dogovaraju“, rekao je Đorđević.
Prema rečima njegovim rečima, izvesno je da se traži „prelazno“ rešenje kako bi se uposlili kapaciteti do početka proizvodnje novog modela u Kragujevcu 2024. godine.
„Informacije koje imamo ukazuju na to da bi prelazno rešenje moglo da bude električni model „Fijat pande“, ali i da tako ne mora da bude“, kazao je Đorđević.
On je naveo da Fijat već izrađuje električni model „Fijat pande“, pa bi se u tom slučaju deo proizvodnje, odnosno određena serija, prebacila u Kragujevac.
BONUS VIDEO Ovo je nekada bio automobil godine – ponos i dika Kragujevca
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare